انتصابات نفتی، بر اساس تخصص باشد

خورنا – در روزهای گذشته برخی نمایندگان استان خوزستان در مجلس به ویژه اعضای کمیسیون انرژی ، هجمه های سنگینی به وزیر نفت جهت انتصاب مدیران سابق و منصوب دولت قبل را ، در راس شرکتهای بزرگ نفتی چون مناطق نفتخیز جنوب و شرکت اروندان وارد نموده اند .

این در حالی است که به استناد آمار و اذعان کارشناسان و کارکنان صنعت نفت ، در دوران مدیریت این افراد درگذشته ،مجموعه های تحت امرشان شاهد عملکرد ضعیفی بوده اند. انتصابات غیر تخصصی و صرفا جناحی ، بی انگیزه نمودن متخصصین ، تصمیمات غلط فنی و دست نیافتن به اهداف سازمان از مشخصات بارز دوران مدیریت این افراد است .

اگر درخشش و تلاش کارکنان و متخصصین متعهد صنعت نفت در دو سال اخیر نبود ، شاید هرگز افزایش تولید یک میلیون بشکه ای در مجموعه ی مناطق محقق نمی شد و در چنین شرایطی و با ادامه ی این روند توسط برخی نمایندگان خوزستان ، نه تنها منافع ملی تامین نمی گردد ،بلکه به منافع مردم استان خوزستان نیز لطمه وارد خواهد شد.

قطعا کارکنان متعهد و زحمتکش این شرکتهای بزرگ نفتی از وزیر نفت انتظار دارند که درمقابل چنین درخواست های غیر کارشناسی مقاومت کرده و حامیان روش اعتدال و عقلانیت در بدنه ی کارشناسی را نا امید و بی انگیزه ننمایند. بدون شک حامیان دولت تدبیر و امید از همه ی پتانسیل خود برای انتصابی مبتنی بر احترام به رای مردم و معیارهای کارشناسی بهره خواهند برد.