حرکت لاک پشتی کارها در حمیدیه!

خورنا – فرماندار حمیدیه گفت: این شهرستان حمیدیه نزدیک‌ترین شهرستان پس از شهر کارون به مرکز استان بوده، اما از لحاظ خدمات و توسعه با آنچه مستحق آن است فاصله دارد.

جواد دغلاوی در آئین افتتاح دومین جشنواره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی حمیدیه اظهار کرد: شهرستان حمیدیه در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی از ظرفیت‌های بسیار بالا و مستعدی برخوردار است که برای به فعلیت در آوردن این بخش‌ها به تعامل فکری و حمایت مسئولان در مرکز استان داریم.
وی تصریح کرد: شهرستان حمیدیه نزدیک‌ترین شهرستان پس از شهر کارون به مرکز استان بوده، اما از لحاظ خدمات و توسعه با آنچه مستحق آن است فاصله دارد.
فرماندار شهرستان حمیدیه با اشاره به کوشک حمیدیه که منتصب به دوران قاجاریه است گفت: این اثر به‌ عنوان یک اثر تاریخی فرهنگی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را برای هماهنگی عملیات و محلی برای حضور نیروهای سپاه پاسداران شد.
دغلاوی با ابراز تاسف از قرار گرفتن شهرستان حمیدیه در محدودیت‌های اقتصادی بیان کرد: همه کارها در حمیدیه به‌صورت لاک‌پشتی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره با پارک ملی گمبوعه و وجود ۳ هزار هکتار برای تبدیل به فعالیت‌های کشاورزی و تفریحی عنوان کرد: برای تحقق این منظور منابع طبیعی با اشکال‌تراشی مانع از تحقق آن شد.
دغلاوی در ادامه تصریح کرد: جنگل خسرج به‌عنوان یک مکان سرسبز و بسیار بزرگ قابلیت احداث پیستی برای ماشین‌سواری و محلی برای اسب‌سواری را دارد اما برخی موانع و اشکال‌تراشی‌ها مانع از تحقق این پروژه شد.
وی با بیان اینکه جنگل دولت‌آباد جزو طرح جامع حمیدیه است و قابلیت تبدیل به مکان تفریحی بزرگ را دارد بیان کرد: منابع طبیعی مانع از ورود شهرداری به این طرح و تبدیل آن به مکان تفریحی شد.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان حمیده اظهار کرد: پس از شهرستان شدن حمیدیه تمام تلاش خود را به‌کار بردیم که شوراها در بخش گمبوعه تبدیل شورای شهر شود و به‌صورت موقت و برای تامین امنیت در این بخش کلانتری ایجاد شد.
دغلاوی با ابراز خرسندی از زیر کشت رفتن یک‌هزار و ۱۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی حمیدیه در سال‌جاری علاوه بر ظرفیت موجود، بیان کرد: با احیای این حجم از زمین‌های کشاورزی کمک زیادی به اشتغال شهرستان شد.
وی عنوان کرد: به‌ منظور احیای آثار تاریخی و میراث فرهنگی حمیدیه ۱۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری از اعتبارات تملک و دارایی مشخص شد اما متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری در این بخش به حمیدیه داده نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *