فاضلاب آبادان تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خورنا: سرپرست شرکت آبفای خوزستان گفت: حجم عملیات پیش‌بینی شده اجرایی در سال ۹۱ معادل کل اعتبارات ۲۰ سال گذشته است انتظار می‌رود که در دو سال آینده عملیات اجرایی فاضلاب آبادان به پایان برسد.

محمد علی صنیعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص وضعیت فاضلاب این منطقه اظهار کرد: به‌منظور رفع مشکل فاضلاب شهر آبادان از سال ۱۳۷۲ طرح جامع فاضلاب این شهر شامل ۷۰۰ کیلومتر شبکه و ۲۴ ایستگاه پمپاژ تصویب و شروع به کار کرد که تا پایان سال ۹۰ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در سال ۹۱ نیز از محل اعتبار فروش اوراق مشارکت عملیات اجرایی مناطق دیگر آبادان (شهری و شرکتی) در دستور کار قرار دارد که در هفته گذشته کلنگ عملیات اجرایی فاضلاب منطقه سلیج غربی به زمین زده شد و پیمانکار آن در حال تجهیز کارگاه است.

سرپرست شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه همچنین عملیات اجرایی مناطق شطیط، علوانیه و ایستگاه ۹ تا ۱۲ پیمانکار آن انتخاب شده و در قالب یک پیمان از تیر ماه سالجاری شروع به کار می‌کند، گفت: مناقصه عملیات مناطق مسکونی پالایشگاه شامل مناطق ولیعصر، بهار و قدس برگزار شده و در تیرماه سال جاری عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی فاضلاب مناطق فیه، کوی ملت، امیرآباد، بوارده و بریم نیز در سال جاری آغاز می‌شود که به این ترتیب تقریباً تمام مناطق شهری و شرکتی را شامل می‌شود.

صنیعی‌نژاد اضافه کرد: از آنجایی که حجم عملیات پیش‌بینی شده اجرایی در سال ۹۱ معادل کل اعتبارات ۲۰ سال گذشته است انتظار می‌رود که در دو سال آینده عملیات اجرایی فاضلاب آبادان به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص انجام پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبادان نیز پیمانکار مربوطه انتخاب شده که پس از تصویب شورای اقتصاد به روش EPCF با سرمایه‌گذاری از کشور چین، مبادله پیمان می‌شود، گفت: ‌متولی لایروبی جوی‌های روباز، شهرداری است و شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این خصوص مسئولیتی ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *