بیش از ۲۰ نفر در پرونده ترور حمیدیه دستگیر شده اند

خورنا معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز از دستگیری بیش از ۲۰ نفر در ارتباط با پرونده ترور سه مامور انتظامی درحمیدیه خبر داد.

به گزارش خورنا، علی اصغر صادقی گندمانی در نشست خبری مشترک با جانشین فرمانده انتظامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: این افراد در ارتباط با این پرونده ترور که ۱۳ فروردین امسال در حمیدیه رخ داد دستگیر شده اند اما این پرونده هنوز منجر به صدور رای نشده است.

۱۳ فرودین ماه امسال، در حمله به پست موقت نوروزی پلیس در پارک گمبوعه حمیدیه ، سه مامور انتظامی شهید و دو نفر دیگر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه این افراد با همکاری ماموران اداره اطلاعات و نیروی انتظامی دستگیر شده اند افزود: این افراد مرتکب جرایم دیگری نیز شده اند که باید به آنها رسیدگی شود.

به گفته وی، این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز نمی توان درباره انگیزه اصلی این افراد اظهار نظر کرد.

*مجازات حد برای سارقان

صادقی از اجرای حد برای جرایم سرقت در آینده در اهواز با موافقت رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: سارقان منتظر اجرای حد باشند.

وی با تاکید بر مقابله جدی با جرایم مخل نظم و امنیت شهروندان بویژه انواع سرقت که از جنبه روانی بر شهروندان تاثیر می گذارد، اظهار کرد: دستگاه قضا با این جرایم برخورد سخت خواهد کرد و در مقابل آنها اغماض نمی کند.

وی با اشاره به وقوع تیراندازی در برخی محله های اهواز اظهار کرد: این تیراندازی ها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.

صادقی همکاری شهروندان برای اطلاع رسانی در مورد جرایمی مانند سرقت و تیراندازی را خواستار شد و گفت: تامین امنیت و مقابله با سلاح باید به مطالبه مردم تبدیل شود این در حالیست که هم اکنون شهروندان در این زمینه با پلیس همکاری نمی کنند و برخی پرونده های سرقت به دلیل نبود شاهد، عقیم می ماند.

وی اضافه کرد: در اهواز اسلحه به وفور در میان شهروندان یافت می شود که شاید یکی از دلایل آن این است که اینجا منطقه جنگی بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *