آخرین خبر از پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان

خورنا  مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از پیشرفت ۵ درصدی احداث این مجتمع خبر داد و گفت: فاز اول پتروشیمی مسجدسلیمان در سال ١٣٩٨ به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، یوسف داوودی با اشاره به پیشرفت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در بخش مهندسی و لایسنس، گفت: پیمانکاران هم اکنون مستقر شده اند و پروژه در حال اجرا است.
وی با اشاره به نیاز چهار ساله برای بهره برداری از فاز اول پتروشیمی مسجد سلیمان، درمورد تاثیر توافق لوزان بر روند کار تاکید کرد: در صورت نهایی شدن توافق جامع لوزان، اجرای پروژه مسجد سلیمان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
پیش از این مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از تزریق ٨٠٠ میلیون دلار فاینانس به این مجموعه خبر داده و گفته بود که بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه انرژی “زیلایی”در شهرستان مسجدسلیمان، سرمایه گذاری خواهد شد.
داوودی با اشاره به نزدیکی پتروشیمی مسجدسلیمان به دریاچه سد گتوند و بخشی از میدان نفتی کارون اظهار کرده بود که مخزن نفتی کارون توان تولید روزانه ۶۶ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت را دارد که این میزان گاز همراه قرار است در پتروشیمی مسجد سلیمان مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش شانا دو شرکت اروپایی لیسانس و طراحی پایه این پتروشیمی را بر عهده دارند و پیمانکار چینی اجرای آن را با تجربه ساخت ۶۴ طرح اوره و آمونیاک انجام می دهد.
محل در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی با زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ هکتار قرار دارد.