آمریکا:ایران فکر بستن تنگه‌هرمز را هم نکند!

خورنا: یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا گفته است، پیام ما به تهران این است که اصلا به بستن تنگه‌ی هرمز فکر هم نکنند.
به گزارش نیویورک تایمز، مقام آمریکایی که نامش فاش نشده با تاکید بر این که “ما مین‌ها را می‌روبیم” به ایران هشدار می‌دهد، اصلا به فرستادن قایق‌های تندرو برای صدمه زدن به شناورهای ما فکر هم نکنید چون آنها را غرق‌ می‌کنیم. او در ادامه می‌افزاید: وقتی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می‌گوید در کنار مذاکرات هسته‌ای تمام گزینه‌های دیگر نیز مطرح هستند منظورش همین است.

گفتنی اینکه، ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب، دولت را موظف به بستن تنگه‌ی هرمز می‌کند.
ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره گفت: اعضای این کمیسیون طرحی تهیه کرده‌اند که در صورت به تصویب رسیدن دولت را موظف می‌کند در تنگه هرمز جلوی تردد نفت‌کش‌ها به مقصد کشورهای تحریم‌کننده نفت ایران را بگیرد.
البته امروز و یک روز پس از انتشار این خبر، حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم این طرح را احساسی خوانده است اما مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز با اشاره به تحریم‌های جدید علیه ایران، پیش‌بینی کرد که «آمریکا و اتحادیه اروپا علاوه بر پیامدهای سیاسی و دیپلماتیک این اقدام، باید آماده رویارویی با مشکلاتی چون تشدید بحران مالی و اقتصادی و گسترش اعتراض‌های اجتماعی باشند.»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *