مشارکت نهادها، سازمانها و بانک های خصوصی در پروژه های اقتصادی، لبیک گفتن به شعار اقتصاد مقاومتی است

خورنا – یکی از حرکتی های خوبی که در کشور جهت رشد اقتصادی در تمامی قسمت های خدماتی ،عمرانی و صنعتی در حال اجرا می باشد مشارکت نهادها ،سازمانها و بانک ها خصوصی در این پروژه ها است.

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، هر چند این حرکت در سالهای قبل نیز اجرا می شد ،ولی با اتخاد تحریم های خصمانه غرب و عدم سرمایه گذاری خارجی باعث شد بعضی نهادها ،سازمانها و بانک های خصوصی برای رفع محرومیت زدایی،ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور، کمر همت را ببندند و در این عرصه از دیگران سبقت بگیرند.

استان خوزستان هم که از این قضیه مستثنا نیست، به مانند دیگر استان ها با مشارکت بعضی سازمانها و بانک ها می رود تا رنگ و بوی آبادانی به خود بگیرد.

شهرستان دزفول یکی از شهرستانهای می باشد که در راستای رفع بیکاری، بانک کار آفرین در حال سرمایه گذاری برای احداث پتروشیمی می باشد .

حبیب الله آصفی معاون استاندار خوزستان در رابطه می گوید؛بانک کار آفرین به عنوان یکی از بانک های خصوصی برای احداث پتروشیمی در شهرستان دزفول با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰میلیون دلار آمادگی نشان داده که با ساخت این واحد صنعتی، اشتغال زایی خوبی در منطقه ایجاد می شود به همین منظور با هماهنگی فرمانداری این شهرستان ۳۰۰ هکتار از زمین های قاءمیه برای احداث پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

شهرستان مسجدسلیمان یکی دیگر از شهرهای استان خوزستان می باشد که دو سازمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد تعاون ناجا آمادگی به سرمایه گذاری برای احداث کارخانه های آلومینیوم سازی و پتروشیمی در این شهرستان  کردند،در این سرمایه گذاری فقط در پتروشیمی مسجدسلیمان بالغ بر۲۰هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

شهرستان هفتکل که با تمام ظرفیت های نفتی ،معدنی و کشاورزی حرف های زیادی در زمینه تولید دارد، ولی به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش های مذکور نتوانسته در زمینه تولید و کار آفرینی رشد چندانی داشته باشد.

لذا به جاست با همکار و هماهنگی مدیران سیاسی و اجرایی شهرستان و تمام کسانی که دغدغه پیشرفت هفتکل را دارند، جهت جذب و سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای داوطلب برای سرمایه گذاری در  شهرستان هفتکل کمر همت را ببندند.

تهیه کننده: محمد قنبری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *