نگرانی محققان از شیوع آنفلوانزا در زمستان امسال

خورنا هم​اکنون بیمارستان​های دولتی و مراکز پزشکی در حال آماده​باش به سر می​برند تا در صورت مشاهده افراد بیمار سریع اقدامات درمانی را انجام دهند و از گسترش آنفلوانزا جلوگیری شود.

 

محققان معتقدند درصورتی‌که افراد سریعا برای درمان به بیمارستان​ها و مراکز درمانی مراجعه کنند پزشکان با درمان سریع بیماران می​توانند از بستری شدن آنان جلوگیری کنند.

 

به گفته محققان امسال واکسن آنفلوانزا به علت تغییرات ژنتیک وسیع در این ویروس نمی​تواند در تمامی بیماران کارایی خوبی داشته باشد و واکسیناسیون ممکن است به‌طورکلی برای تمامی افراد موثر نباشد. به همین علت سریعا باید برای درمان بیماران مشکوک به آنفلوانزا از داروهای ضدویروس استفاده کرد.

 

محققان معتقدند یکی از معروف‌ترین نوع ویروس آنفلوانزا سویه H3N2 است که حدود دوسوم از جمعیت کل این ویروس جهش‌یافته ویروس اصلی است و به نظر می​رسد فصل​هایی که شیوع سویه H3N2 ویروس آنفلوانزا وجود دارد سخت​ترین سال‌ها به لحاظ شیوع و گسترش این بیماری است.

 

به گفته محققان با توجه به شیوع سویه H3N2 در زمستان امسال لازم است پزشکان از داروهای ضدویروس برای درمان بیماران با علائم آنفلوانزا استفاده کنند. این داروها قادر هستند از شدت و طول مدت بیماری بکاهند و خطر بستری شدن بیماران را در بیمارستان کاهش دهند.

 

محققان معتقدند تجویز داروهای ضدویروس به‌خصوص در کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران آسمی و دیابتی بسیار ضروری است و این بیماران برای استفاده از داروهای ضدویروس نیازی به رسیدن تأیید آزمایشگاهی تست تشخیص ویروس آنفلوانزا ندارند.

ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *