عضو شورای شهر اهواز: امنیت شغلی کارکنان شهرداری حفظ شود

خورنا اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با احداث پروژه های بازار مبل، اهواز مال و هتل پنج ستاره با مشارکت شرکت ایرانیان اطلس و ستاد اجرای فرمان امام “ره” با شهرداری این کلانشهر، موافقت نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اهواز، شصت و دومین نشست علنی اعضای این شورا بعد از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد.

اسکندر زنگنه در نطق پیش از دستور کار این نشست گفت: طی یک سال گذشته برنامه ای از سوی چند نفر از اعضای شورا در قالب یک تیم به هیات رییسه شورای اسلامی ارائه داده شد که در آن برنامه الگو و شاخصه های رفتاری و نظارتی تعریف شده بود که ما خواستار پیشرفت امور مطابق این برنامه بودیم اما موفقیتی حاصل نشد.

وی با اشاره به وجود اشکالات در ساختار پروژه های تعریف شده بیان کرد: ضایعات پروژه ها بسیار بالا است به طور مثال اعتبار برآورد شده برای پل سوم ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که اکنون این اعتبار به ۱۹ میلیارد تومان تغییر یافته است این روند مطلوب شهر و شهروندان نیست.

زنگنه ادامه داد: متاسفانه سیستم پذیرای اعتراضات نیست و بیشتر به دنبال خاموش کردن معترضین است در حالی که ما نمایندگان مردم هستیم و وظیفه نظارتی داریم چنان که در بحبوحه انتخابات نیز بر اساس دیدگاه ها و اهداف و مقبولیتی که در اجتماع داشتیم انتخاب شدیم.

عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد: در روند دموکراسی رای با اکثریت است و حال پرسش بنده از افرادی که تغییرات جدید را در هیات رییسه شورا رقم زدند این است که آیا برنامه ای از کاندید مورد نظر خود دریافت نمودند؟ اکنون که حدودا دو ماه از این لنتخاب گذشته است این برنامه اجرایی شده است؟ جواب مردم را چگونه می خواهید بدهید؟ این اتفاق در زمان انتخاب شهردار هم رخ داد که برنامه ای از سوی شهردار به ما ارائه نشد تا بر روند اجرای این برنامه نظارت داشته باشیم گرچه بر حسب تجربه یک سال صبر کردیم و کاستی ها و نواقص را به هر طریقی که مقدور بود اعلام نمودیم اما نتیجه ای نگرفتیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت شغلی کارکنان شهرداری گفت: یک بار برای همیشه جابجایی ها صورت بگیرند و نه اینکه هر روز پرسنل شهرداری با ترس از دسیت دادن جایگاه شغلی خود مواجه باشند، با انتصابات نمی توان رای مردم را خرید بلکه با انجام کار درست می توان به این توفیق نائل آمد بنابراین از شهردار بخواهید اگر برنامه دراز مدتی هم ندارد برنامه ۶ ماهه یا ۱ ساله ای ارائه دهد چرا که دلیلی ندارد از جیب شهروندان هزینه های انتخاباتی شخصی دیگر پرداخت شود.

زنگنه خواستار شد: با گذر از سراشیبی لجاجت می توان واقعیات را به طور دقیق تر نگریست و سیستم را ملزم به پاسخگویی نمود، اگر قرار است شهردار از حوزه جغرافیایی شهر خارج شود تمامی اعضای شورا باید مطلع باشند و نه فقط هیات رییسه، همگی بدون توجه به اینکه “چه کسی” صحبت می کند به اینکه در مورد “چه چیزی” صحبت می کند دقت نماییم.

در ادامه این نشست جمشید سلحشور ضمن تبریک هفته بسیج گفت: پنج آذر سالروز تاریخی صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان است که با تعبیر درست ایشان بسیج شجره طیبه ای است که از حلاوت حضور آن کشور ایران همیشه پیروز خواهد بود.

وی افزود: از سازمان آبفا خواستار رفع مشکلات گرفتگی معابر و تجمع آب های سطحی و دفع فاضلاب ها هستیم و این برای کلانشهر اهواز یک ننگ است که هشتاد درصد مراجعان ما از این مشکل گلایه مند باشند و ما هنوز در مرحله درگیری با مشکلات اولیه این معضل باشیم، با مستقر نمودن سیستم یکپارچه شهری اداره آبفا می تواند بخش آب را به یک سازمان مجزا و فاضلاب را به سازمانی دیگر بسپارد تا روند ارائه خدمات تسهیل یابد.

سلحشور با اشاره به بازدید از دفتر نمایندگی امور خارجه در اهواز تصریح کرد: این دفتر دارای تشکیلاتی کارگشا در زمینه ارائه خدمات ویزایی و توسعه صادرات غیر نفتی و همکاری با زائران ایرانی عتبات عالیات و غیره است که حضور آن در کلانشهر اهواز بسیار ضروری است اما با معضلات خاصی مواجه است که خواستار اهتمام جدی مقامات اجرایی شهر و استان برای رفع آنها هستیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر اهواز ادامه داد: به مشکلات افراد کم بینا و نابینا در شهرسازی باید توجه ویژه ای شود تا در روند احداث پیاده روها و گذرگاه ها و اختلاف سطوح این قشر از جامعه فراموش نشوند، همچنین در بحث فرودگاه بین المللی اهواز خواستار خروج از بروکراسی اداری مرسوم هستیم تا هرچه زودتر این فرودگاه با قابلیتی در شان شهروندان اهواز و هم استانی ها به مرحله بهره برداری برسد، تامین نیازهای مالی پروژه های عمرانی هم بسیار حائز اهمیت است چرا که در حال حاضر پروژه هایی مانند زیرگذر شریعتی و جواد الائمه در دست اجرا است که نمی توان آنها را ناتمام باقی گذاشت.

سلحشور افزود: در صدد تعریف پروژه احداث پل عابر پیاده در محور جواد الائمه هستیم که شاید در صورت اجرایی شدن در تمام منطقه نمونه باشد، تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر نیز در دست مطالعه است که از شهردار محترم خواستار هماهنگی بین معاونت عمرانی و حمل و نقل و ترافیک هستیم تا تصمیمات جامع و بدون نقصی اتخاذ شوند.

وی با انتقاد از روند جابجایی معاونان شهرداران مناطق گفت: بعضی از شهرداران معاونان عمرانی خود را بدون هماهنگی و نظرخواهی از معاون عمرانی شهرداری اهواز تغییر می دهند که ضروری است این جابجایی ها کنترل شده باشند تا روند اجرای پروژه های عمرانی متزلزل نشوند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی عدم برخورداری از برنامه ای منظم و مدون برای توسعه شهر است که ضرورت دارد برنامه گذشته بازبینی و اصلاح شده تا اشکالات قبلی را دیگر در آن مشاهده نکنیم.  موافقت با مشارکت شهرداری در روند تسهیل تردد زائرین اربعین حسینی

این لایحه مبنی بر مساعدت شهرداری به این پروژه  تا سقف یکصد میلیون تومان و بهره گیری از خدمات و ابزاری که در اختیار دارد در این راستا، با اکثریت آرا به تصویب رسید

احداث هتل ۵ ستاره با مشارکت ستاد فرمان امام “ره”

با این لایحه نیز که از سوی کمیسیون امور اقتصادی، مشارکت ها و سرمایه گذاری به صحن علنی شورا واصل شد مبنی بر احداث هتل ۵ ستاره و مجتمع اداری، تجاری و مسکونی ویژه و پارکینگ طبقاتی در زمینی متعلق به شهرداری واقع در جاده ساحلی کیانپارس حد فاصل خیابان میهن تا پنج شرقی با مساحتی بالغ بر ۹ هزار متر، با اکثریت آرا موافقت شد.

گفتنی است سهم آورده شهرداری در این پروژه زمین و عوارض صدور پروانه ساخت و هزینه های مربوط به اعمال ماده واحده است و زمان اجرا و اتمام پروژه پس از عقد قرارداد اصلی، ۳۳ ماه خواهد بود.

انجام مشارکت در اجرای پروژه های تجاری، اداری، بهداشتی بین شرکت ایرانیان اطلس و شهرداری اهواز  با بند یک این لایحه مبنی بر انجام پروژه “اهواز مال” در محدوده اراضی ۱۵۳ هکتاری در منطقه کیانشهر با کاربری تجاری موافقت به عمل آمد با این تبصره که هزینه آماده سازی باقیمانده زمین ۱۵۳ هکتاری از توافقنامه با شرکت مذکور حذف شود.

این پروژه در ۲ فاز که فاز اول آن ۳۰ هزار متر مربع و فاز دوم آن ۴۰ هزار متر مربع است در ۱۰ هکتار، توسط شرکت ایرانیان اطلس که وابسته به بانک انصار است اجرایی خواهد شد.

بند دوم این لایحه مبنی بر احداث شهرک پزشکان موفق به اخذ رای موافق از اعضای شورا نشد و مقرر گردید با سایر داوطلبان سرمایه گذاری توسط معاونت و کمیسیون مربوطه مذاکره شود.

بند سوم این لایحه نیز که مبنی بر احداث مجتمع اداری تجاری سروش بود نیز موفق به اخذ رای نشد.

اما اعضای شورا با بند چهارم این لایحه مبنی بر احداث بازارمبل در انتهای خیابان کارون محل سابق میدان بارفروشان با کاربری تجاری با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و پارکینگ با مساحت ۵۰ هزار متر مربع موافقت نمودند.

گفتنی است پرداختن به ۸ لایحه در دستور کار نشست علنی شورای شهر اهواز قرار داشت که به دلیل کمبود زمان، بررسی لوایح باقیمانده به جلسه آتی موکول شد.