معاون عمراني استاندار خوزستان گفت:

لابی گری هایی در انتخاب پیمانکاران ضعیف به طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد

خورنا   معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: متاسفانه لابی گری هایی در انتخاب پیمانکاران ضعیف در حوزه جاده سازی وجود دارد که به طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.

 احمد سیاحی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری مشکلات جاده های دشت آزادگان اظهار کرد: جاده سازی یکی از مهم ترین مباحثی است که درصورت اجرای غلط ،خسارت و تلفات جبران ناپذیر انسانی و اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: جاده های شهرستان دشت آزادگان به منظور دسترسی های محلی احداث شده اند اما اکنون با توجه به اهمیتی که منطقه پیدا کرده حجم وسیع و بالایی از تردد در آن صورت می گیرد که این موضوع تعریض و بهسازی راه های مورد نظر را می طلبد.

سیاحی دلایل اهمیت منطقه را وجود یادمان شهدا و حضور راهیان نور، توسعه کشاورزی و انتقال تولیدات مربوط به آن، وجود تاسیسات نفتی، ترانزیت کالا و جابجایی مسافر به کشور همسایه و همچنین وجود جاذبه توریستی تالاب هورالعظیم برشمرد و گفت: تردد ماشین آلات سنگین به منظور صادرات کالا و همچنین ماشین آلات مربوط به تاسیسات نفتی صدمات بالایی به راه های ارتباطی شهرستان دشت آزادگان وارد کرده که این امر مستلزم انجام سریع تعهدات مربوط به ارگان های درگیر است. اکنون بخشی از تعهدات راه سازی مربوط به وزارت خانه نفت است و مسائلی همچون ضعف پیمانکار و به طبع آن کند شدن مسیر اجرای پروژه اصلا قابل قبول نیست چون این امر درنهایت به تهدید امنیت جانی و مالی مردم منطقه ختم می شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، شخص استاندار خوزستان به صورت مستقیم و به منظور تسریع در اجرای تعهدات با وزیر نفت مکاتبه خواهد کرد.

 

منبع : مهر