در برنامه پایش شبکه یک؛

پدر صنعت ایران یا پدر ضدحال مردم خوزستان؟/ نعمت زاده: خودروهای پلاک اروند صرفا تا مرکز استان مجوز تردد خواهند داشت!

به گزارش خورنا در حالی که طی روزهای گذشته استاندار و مجموعه مدیران استانی خوزستانی موضوع لغو مجوز تردد خودروهای پلاک اروند را در شهرهای مختلف خوزستان تکذیب کرده بودند شب گذشته نعمت زاده وزیرصنعت و معدن و تجارت با حضور در برنامه اقتصادی پایش اعلام کرد خودروهای پلاک اروند صرفا تا مرکز استان مجوز تردد خواهند داشت!

موضع صریح وزیرصنعت در خصوص خودروهای پلاک اروند بار دیگر تائید فشار سنگین پایتخت نشینان بر استاندار خوزستان بود که طی ماه های گذشته تلاش کرد امتیازی به مردم خوزستان هدیه کند.

اینکه چرا برخی دولتی ها تمایلی برای همکاری با استاندار خوزستان برای گره گشایی از برخی مشکلات مردم خوزستان ندارند هنوز دلیل روشنی برای آن معین نشده است لکن آنچه روشن است فروش خودروهای بی کیفیت داخلی با هزینه گزاف به مردمی که سال ها از مرزهای کشور جانفشانانه محافظت کردند چندان با عدالت همخوانی ندارد.

مردم استان امیدوار بودند با سفر دکتر روحانی به خوزستان برخی از مصوبات لازم برای رشد وتوسعه و رفاه مردم استان به مرحله اجرا برسد که به نظر می رسد هنوز آنطور که باید شاید این شرایط فراهم نشده است و هنوز هستند کسانی که منافع کمپانی ها را به مردم ترجیح می دهند.

منبع/رهیاب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سجاد نيکفرجام وقتی نماینده های استان بخاطر منافع حزبی از استاندار مردمی و کار بلد استان حمایت نمیکنند وزیر صنعت برا رونق فروش محصولات کارخانه جات تحت نظارتش تمام تلاشش را انجام میدهد ما انتظار داریم نماینده های استان در مجلس که هجده کرسی از مجلس را در اختیار دارند از حقوق هم استانیهای عزیزمان دفاع کنند دکتررمقتدایی دفاع کرد ولی یک دست صدا ندارد نمایندگان بجای استعفای نمادین حرکتی منطقی جهت رسیدن استان به حقش انجام دهند
  • عباس سلامات با سلام فارغ از موضوع خبر باید گفت ابتدایی ترین اصول حرفه ای روزنامه نگاری بی طرف در تحریر این خبر رعایت نشده است. خبرنگار به طور واضح در نوشتن تیتر بی طرفی را کنار نهاده است و این با روح روزنامه نگاری در تضاد است. خبرنگار می بایست در نوشتن خبر همه احساسات و عواطف خود را کنار نهاده و تنها به اصول حرفه ای متعهد باشد که متاسفانه در این خبر چنین نیست. اینکه تردد خودروهای اروندی یا عدم تردد آنها چه تاثیری بر مردم منطقه می گذارد، حتی اگر جزو دغدغه های نویسنده این خبر بوده باشد ، می توان با نوشتن تحلیل یا یادداشت به موضوعات این چنینی پرداخت ، اما دخالت دادن آنها به این نحو واضح با معیارهای حرفه ای خبرنویسی فاصله دارد.
  • اديب هم استانی های فهیم وعزیزاستان خوزستان، کسب مجوزبرای تردد خودروهای پلاک اروندی مشکلی را حل نمی کند.بجای ماهی خوردن باید ماهی گیری را آموزش داد. اینچنین طرحهای سطحی وغیراصولی (آبکی) چه مشکلی از توسعه استان حل می کند. درواقع این طرح یک کار تبلیغاتی است که تب آن تا مدتی داغ است وناشی ازعدم برنامه ریزی منسجم ودقیق است.من از مسئولین محترم امرتقاضا دارم کمی با دقت به این موضوع نگاه نمایندبا ایجادفضای احساسی مشکلات موجود بدترمی شود. به عقیده اینجانب موضع گیری آقای نعمت زاده درست ومنطقی است. درخدمتگذاری ایشان به توسعه صنعت پتروشیمی دراستان شکلی نیست تا آنجا که به ایشان لقب پدر صنعت پتروشیمی را داده اند آقایان بجای پرداختن به مسایل اصلی مانند ایجادطرح های اشتغال زاده بمنظور استخدام وبکارگیری جوانان تحصیل کرده بیکاردراستان و بجای جذب و توسعه سرمایه گذاری ، حمایت از طرح های تولیدی ، جذب منابع مالی برای توسعه زیر ساختها دراستان ، توسعه فضاهای توریستی وگردشگری ، توسعه راهها و بنادر، ایجاد صنایع پایین دستی درمناطق ویژه اقتصادی استان ذرخیزخوزستان که تشنه سرمایه گذاراست و هزاران طرح وبرنامه که درصورت رشد فضای اقتصادی دراستان دیگر نیاز به اینچنین کارهایی نباشد بدنبال این چنین مسایل پیش پا افتاده هستند. آقایان بجای حل مسئله صورت مسئله راپاک می کنند. فرضا" مجوز اخذتردد برای خودروها ی پلاک اروندی صادر شد مگرچند درصد مردم توان خرید و تامین ونگهداری این خودروها را دارند ( قابل توجه مسئولین چندنمایندگی و خدمات پس از فروش درمرکزاستان وشهرستانهابرای اینکارپیش بینی شده است بخدامردم برای تهیه و تعمیر خودرهای ملی ساخت داخل مثل L90 و ... مشکل دارند چه رسد به خودروهای تولیدخارج) درست است که تولید خودروایرانی بی کیفیت و با استاندارهای جهانی مطابقت ندارد ولی رفع این مشکل واین کاریک عظم ملی می طلبد که فقط از طریق ایجاد رقابت سالم وخروج از انحصار و تمرکزبر سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل حل است . دراستفاده از خوردو با کیفیت حق هر شهروندایرانی است که از خودروهای با تکنولوژی روز استفاده نماید ولی نباید برای استفاده ازآن تبعیض قائل شد با ایجاد این طرح تکلیف سایر استانها چه می شود. اگربا ایجاداین طرح بخواهیم جلو خروج یا جذب سرمایه گذار را بگیریم بدانید که این طرح هیچ جذبه ای برای سرمایه گذار ندارد. با بررسی شودکشورهائی که ظرف این چندسال اخیربه تکنولوژی تولید خورروبا کیفیت دست یافته اندنظیرکره جنوبی ، چین و... از چه الگوهائی استفاده نموده اند. عزیزان با دادن آبنبات دست مردم مشکل حل نخواهدشد.
    • ناشناس خودت هم فهمیدی چی گفتی؟ بالاخره استفاده از خودرو با کیفیت حق ما هست یا نیست. شما نگران تعمیرشون نباش. راستی خودرو ال۹۰ ،خودرو ملی ساخت داخله؟!!!!! شما رضایت بده این ماشینا آزاد بشن مشکلات بیکاری و گرونی هم که بحثش جداست بعد حل میشه
  • خوزستانی جنگزده پس باید آقای نعمت زاده خودشو برای یک جنجال بزرگ آماده کنه. به همین سادگیها هم نیست
  • محمد جای تاسف دارد صنعت کشور من بدست چنین شخصی است.
  • ناشناس نعمت زاده عادت به ... خوری دارد شما زیاد سخت نگیرید