با جذب و افزایش سرمایه، میتوان در جهت بهبود محیط زیست شهری در بندرماهشهر گامی موثر و اساسی برداشت

خورنا معاونت خدمات شهر شهرداری بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهر با شکوه ترین اثر تمدن و نماد جاودانه و شگفت انگیز خلاقیت انسان است که محصول آرمانها ایده آل ها و رویاهای بشری در طول دوران خلقت است. البته این زیستگاه انسانی از آغاز پیدایش تا مراحل رشد و کمال دستخوش تحولات بسیار گوناگون و متعدد و البته خواهد شد.

اگر همراه با روند رشد و توسعه جمعیت و به موازات توسعه کمی و گسترش دامنه شهر خدمات فزونی نیابد و یا به عبارتی اگر همگام با رشد شتابان جمعیت و توسعه روز افزون دامنه شهر روشهای نوین، امکانات و تجهیزات پیشرفته جایگزین روشها و ابزارهای قدیمی و کهنه نشود شهر بتدریج راه زوال را خواهد پیمود و دیری نخواهد پایید که موجودیت شهر به مخاطره می افتد و محیط زیست در اثر هجوم ویرانگر آلودگی آسیب جدی می بیند.

داریوش گنجی پور افزود: از آنجا که یکی از مشخصه های شهرهای توسعه یافته محیط زیست سالم است و برای داشتن محیطی سالم در شهرها می بایست سنجش و ارزیابی درستی از نیازمندی ها داشت حوزه معاونت خدمات شهری درصدد است در سایه برنامه ریزی جامع و مدون نسبت به توسعه و توزیع عادلانه خدمات گوناگون و رنگارنگ تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

بی تردید با جذب و افزایش اعتبارات، جلب مشارکت های عمومی، بهره گیری از توان مراکز علمی و پژوهشی، فرهنگ سازی و آموزش، تقویت توان مدیریتی و نظارتی، مشارکت بخش خصوصی توانمند و … می توان در جهت بهبود محیط زیست شهری و ارتقا کیفی و کمی خدمات شهری که امروزه به عنوان یکی از ضرورت های زندگی شهرنشینی و پارامترهای اصلی سنجش رفاه عمومی شناخته می شود گامی موثر و اساسی برداشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لایروبی مرتب و منظم انهار، آبنماها و کانالهای دفع آبهای سطحی، جمع آوری به موقع و منظم زباله ها و تنظیف عمومی شهر، توجه به حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، روشنایی و خط کشی معابر، رنگ آمیزی جداول خیابانها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، ایجاد و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، خدمات ایمنی و آتش نشانی، تفکیک و بازیافت پسماند تر و خشک، خدمات مربوط به باغ رضوان از جمله وظایف حوزه معاونت خدمات شهری محسوب می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شعباني با سلام لطف فرمایید در مورد بوی بسیار نامطبوع وتهوع آوری که اکثرا در روزهای تعطیل در فضای شهر ماهشهرمیپیچد توضیح دهید.این بو بیشتر شبیه بوی زباله میباشد و گاها انقدر شدید است که نمیتوان لحظاتی بیش در فضای باز ماند. با تشکر