همزمان با عید سعید فطر/ هزاران هفتکلی به زیارت شقایق‌های خونین خود رفتند

همزمان با فرا رسیدن اول شوال و عید سعید فطر، بر اساس یک سنت ده‌ها ساله، هزاران هفتکلی در گلزار شهدای شهر حضور یافتند و شقایق‌های خونین خود را زیارت کردند.

یکی از آداب و رسوم مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان هفتکل در روز عید سعید فطر زیارت مزار شهدای والامقام است.

به گزارش خورنا به نقل از خوزیان نیوز این سنت حسنه که سال‌های زیادی است که در شهرستان هفتکل به اجرا در می‌آید و از صبح روز عید سعید فطر و بعد از اقامه نماز عید آغاز می‌شود و تا غروب آفتاب ادامه دارد.

در این روز مردم شهرستان هفتکل خود را به گلزار شهدا می‌رسانند و با ادای احترام به مقام شهدای گرانقدر، یاد و خاطره لاله‌های سرخ و پرپر شهر خود را گرامی می‌دارند.

این سنت نیک، توسط همه اقشار برگزار می‌شود و در روز عید فطر پیر و جوان، کودک و برزگ و زن و مرد هفتکلی به زیارت شهدای والامقام می‌روند.

در روز عید فطر جاده کوی اسلام آباد به کوی شهید حیدر هاشم‌پور که مسیر گلزار شهدای شهرستان هفتکل است، یکی از روزهای پر ترافیک خود را پشت سر می‌گذارد.

برگزاری این آیین معنوی صبح امروز نیز آغاز شده و مردم این شهر شهید پرور هفتکل گروه گروه به زیارت شهدای والامقام خود در گلزار شهدا می‌روند.

همچنین هفتکلی‌ها در روز عید سعید فطر با حضور در کوی شهدا، هفت لاله بی‌نشان زهرایی آرمیده در شهر خود را زیارت می‌کنند و یادشان را گرامی می‌دارند.

این هفت شهید گمنام در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۸۳ همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور و هزاران نفری مردم شهیدپرور در خیابان‌های شهر تشییع و در تپه‌های نورالشهدا آرام گرفتند.

شهرستان هفتکل در شمال استان خوزستان قرار دارد و ۲۵۳ شهید گلگون کفن را تقدیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است که سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار شهید علی رضا داوودی، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری، سردار شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند و سردار شهید سید عیسی موسوی از آن جمله هستند.

شهید حسین ممبینی، شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی و شهید محمد اصلانی از جمله جوانان برومند هفتگل هستند که پس از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *