افزایش ۱۲ درصدی خرید خرما در خرمشهر

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از افزایش ۱۲ درصدی خرما در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات خرید محصولات نخیلات، ۶۵۰۰ تن خرما توسط کارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی شهرستان خرمشهر خریداری شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: امسال ۶۵۰۰ تن خرما به صورت توافقی از نخل‌داران شهرستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته‌ است.
داوری افزود: مقادیری از محصول خرمای منطقه به دلیل کیفیت و مرغوبیت به خارج از کشور صادر شده است.
مدیر جهادکشاورزی خرمشهر افزود: علی‌رغم افزایش کمی محصول، از لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته به دلیل گردوغبار، رطوبت هوا و شرایط جوی این محصول در غالب خرمای درجه ۲ که از کیفیت پائین‌تری برخوردار است وارد بازار شد.
وی در مورد تخصیص خدمات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه بهبود وضعیت نخیلات تصریح کرد: در دوره تصدی این مدیریت تعداد ۲۶ هزار توری برای پوشش دادن خوشه‌ها و برداشت بهداشتی محصول توزیع شد.
داوری اضافه کرد: همچنین تعداد ۲ هزار جعبه برای حمل خرما در اختیار نخل‌داران خرمشهری قرار داده شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: در زمینه نخیلات کارهای دیگری نیز انجام شده که از آن جمله می‌توان به اعتبار ۱۸۰ میلیون ریالی جهت توزیع کودهای شیمیایی و بیولوژیک به صورت رایگان و همچنین تخصیص مبلغ ۴ میلیون تومان اعتبار برای عملیات هرس اشاره کرد.
وی گفت: به منظور آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به نخل‌داران و همچنین ارائه توصیه‌های کارشناسی و راهکارهای مبارزه با انواع آفات و علاوه بر آن ارائه مشاوره‌های فنی نیز سه مهندس ناظر انتخاب و به نخل‌داران معرفی شده‌ است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *