پخش تفسیر زیارت جامعه کبیره آیت‌الله موسوی جزایری در سحرهای رمضان در سیمای خوزستان

خورنا- حسین عبدالعزیزی: مدیر کل مرکز صدا و سیمای خوزستان استان خوزستان، گفت: شرح زیارت جامعه کبیره از سوی آیت الله موسوی جزایری در قالب برنامه سحر خیزان سحر های ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش خواهد شد.

مسلم رحیمی، مدیر کل مرکز صدا و سیمای مرکز خوزستان، افزود: به تهیه و تولید ویژه برنامه های این مرکز جهت پخش در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: «سحرخیزان» عنوان مجموعه برنامه‌ای است که از سوی سیمای مرکز استان ویژه سحر های ماه رمضان تولید شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این برنامه به مدت زمان ۵۰ دقیقه به تهیه کنندگی مجتبی همت‌پور و با هدف نمایش آثار معنوی روزه در زندگی انسان سعی دارد لحظاتی همراه با معنویت برای مخاطبان ایجاد کند.

رحیمی با بیان این که برنامه سحرخیزان با بخش‌هایی همچون کارشناس مذهبی، مناجات، دعای سحر، نواهای آیینی و شرح زیارت جامعه کبیره، گزارش و دعای روز میهمان خانه های مردم است، گفت: در بخش شرح زیارت جامعه کبیره آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقه در خوزستان به شرح این زیارت می پردازد.

مدیر کل مرکز صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه تصریح کرد: تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان از سوی آیت الله موسوی جزایری نیز از دیگر برنامه هایی است که جهت پخش در کنداکتور این سازمان در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به پخش برنامه «هلال الخیر» به زبان عربی از سیمای استان، اظهار داشت: این ویژه برنامه به مدت زمان ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی کاظم شریفی تهیه و پخش می‌شود.

وی در ادامه گفت: برنامه هلال الخیر به موضوعاتی چون معرفی خیرین استان، دیدار با قاریان و حافظان قرآن کریم، توصیه‌های پزشکی ماه رمضان، معرفی مساجد و فعالیت‌های فرهنگی آنها، سفره‌های آسمانی و صحبت با نوجوانانی که برای نخستین بار روزه می‌گیرند، پخش گزارش و نجواهای مخاطبان می‌پردازد.

رحیمی به پخش برنامه «روشنایی شهر» ویژه افطار ماه مبارک رمضان به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی حمیدرضا لطفی و محمدرضا جامعی اشاره کرد و گفت: این برنامه قصد دارد با معرفی افرادی که به نوعی مفهوم بخشندگی را در اخلاق و منش انسانی خود تجلی بخشیده‌اند و باعث تغییر و تحول در زندگی دیگران شده‌اند معرفی و همچنین افرادی که تحت تأثیر این تحول قرار گرفتند را به عنوان مهمانان برنامه دعوت کرده تا روح بخشش و عطوفت در جامعه را تازه نگاه دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *