مشکل تملک زمین مانع اجرای پروژه‌های شهرداری شهر چمران شده است

خورنا: شهردار شهر چمران ماهشهر گفت: هر نقطه‌ای را که دست می‌گذاریم صنایع پتروشیمی معترض می‌شود و عملاً اجرای هر پروژه‌ای توسط شهرداری چمران ناممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، ابراهیم بریحی‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران گفت: شهرداری یکی از نهادهایی است که علاوه بر دولتی بودن نهادی مردمی نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: قانون‌گذار وظایف متعددی را در راستای خدمت‌رسانی به مردم برای شهرداری تعریف کرده که انجام این وظایف جز با همکاری خود مردم محقق نمی‌شود.

شهردار چمران ادامه داد: همه باید دست در دست یکدیگر گذاشته تا مشکلات این شهر را یکی پس از دیگری حل کرده و شهر چمران را به شهری آباد، زیبا، امن و نمونه تبدیل کنیم.

بریحی‌نژاد با بیان اینکه در این راه شورای شهر و اعضای آن نیز نقشی بسیار حیاتی و اساسی ایفا می‌کنند، متذکر شد: امیدوارم با همکاری تک تک اعضای شورای شهر و همچنین یاری همشهریان فهیم چمرانی هرچه سریع‌تر بر مشکلات این شهر فائق آمده و شاهد شهری نمونه و زیبا باشیم.

وی مشکل نیروی انسانی را از مهم‌ترین معضلات شهرداری چمران عنوان کرد و گفت: این شهرداری در بحث نیروی انسانی و شاکله اداری مشکلات فراوانی دارد و با وجود کمبود نیرو اجازه جذب نداریم.

شهردار شهر چمران عنوان کرد: شهری با این وسعت را چگونه می‌توان تنها با حدود ۲۴ نیروی خدمات‌رسانی اداره کرد.

بریحی‌نژاد افزود: در بحث خدمات شهری نیز باید شهروندان به یاری شهرداری بشتابند تا کارگران زحمت‌کش این بخش بتوانند وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند.

وی همچنین به بخشی از برنامه‌های عمرانی این شهرداری اشاره کرد و تصریح کرد: ساخت و احداث بیش از پنج زمین چمن مصنوعی را در برنامه داریم اما مشکل تملک زمین معضلی است که مانع اجرای برنامه‌های این شهرداری شده است.

شهردار شهر چمران افزود: هر نقطه‌ای را که دست می‌گذاریم صنایع پتروشیمی معترض شده و عملاً اجرای هر پروژه‌ای ناممکن شده است.

بریحی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته موضوع توسط مسئولان و به ویژه امام جمعه شهر چمران در حال پیگیری است و امیدواریم این گره هرچه سریع‌تر باز شود.

وی به وضعیت نابسامان بازار شهر چمران اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب بازار شهر چهره نامطلوبی ایجاد کرده که باید این وضعیت را سر و سامان داده و در این راه نیز همکاری و همیاری شهروندان موضوع بسیار مهم و اساسی به شمار می‌رود.

شهردار شهر چمران همچنین از برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسهیل ترافیک این شهر خبر داد و اظهار کرد: طرح یک‌طرفه کردن برخی خیابان‌های اصلی شهر را در دستور کار داریم که ابتدا باید طرح ترافیک شهرستان به تصویب رسیده و راهور نیز دوربین‌های مدار بسته خود را در این شهر نصب و سپس این طرح را به مرحله اجرا برسانیم.

بریحی‌نژاد در پایان یادآور شد: برای تحقق تمام برنامه‌های این شهرداری نیاز به حمایت همه‌جانبه شهروندان داریم و امیدوارم با کمک شورای شهر و دیگر ادارات و نهادها در رفع مشکلات شهر چمران گام‌های موثری برداریم.