رییس مرکزبهداشت خوزستان :رعایت بهداشت تنهاراه پیشگیری از ابتلابه کرونا

خورنا: رییس مرکز بهداشت خوزستان هشدار داد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به عفونت کروناویروس جدید درحال حاضر، رعایت نکات بهداشتی است.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت خوزستان، دکتر ˈسید سعید سیدیانˈ اظهارداشت: تاکنون برای درمان بیماری کروناویروس واکسن و یا راه حل دارویی پیدا نشده است و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت نکات بهداشتی و بخصوص شستن مرتب دست ها به شکل صحیح و رعایت آداب تنفسی است.

وی با تایید دو مورد ابتلا به بیماری کرونا ویروس در کشور توسط وزارت بهداشت گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است و کادر بهداشتی و درمانی استان آمادگی کامل برای مقابله با این بیماری را دارا هستند.

دکتر سیدیان به اقدامات صورت گرفته در خوزستان جهت پیشگیری از بروز این بیماری اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته مراقبت استانی و ایجاد هماهنگی بین ادارات و سازمان های مرتبط ، اجرای مراقبت سندرومیک در فرودگاه اهواز به منظور شناسایی موارد مشکوک و آموزش کارشناسان مراکز بهداشت، نمونه ای از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز بهداشت استان خوزستان در بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: ارسال دستورالعمل کشوری درمان عفونت کروناویروس جدید به کلیه بیمارستان ها، آمادگی بخش های ایزوله تنفسی، آموزش کادر درمانی بیمارستان ها، تعیین فوکال پوینت این بیماری در کلیه بیمارستان ها و آموزش آن ها و همچنین اعزام کارشناسان به منظور نظارت بر نحوه ارائه خدمات درم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *