پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم از مزارع ماهشهر

خورنا: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمین‌های کشاورزی این شهرستان بیش از ۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

حسن نیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: حدود ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: بیش از ۱۴ هزار هکتار از این اراضی قابل برداشت بوده و هم‌اکنون عملیات برداشت توسط ۵۰ دستگاه کمباین در حال انجام است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: چهار اکیپ کنترل افت و نظارت بر برداشت و دو مرکز خرید گندم نیز در این ارتباط مشغول به فعالیت هستند.

نیسی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۳۰ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر برداشت شود که حدود ۲۰ هزار تن آن به مراکز خرید گندم تحویل داده خواهد شد.

وی وجود دلال‌ها را یکی از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد و افزود: دلال‌ها مقداری از تولیدات کشاورزان ماهشهری را با قیمت پایین‌تر خریداری کرده و خارج از گردونه و سیستم دولتی اقدام به خرید و فروش این محصول استراتژیک می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: از کشاورزان انتظار داریم محصول گندم مازاد بر نیاز خود را از طریق دو مرکز خریدی که به این منظور در نظر گرفته شده است به فروش برسانند و تولیدات خود را تحویل این مراکز بدهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *