سرپرست فرمانداری شهرستان امیدیه عنوان کرد؛

بحران آب شرب امیدیه را تهدید می‌کند

خورنا: سرپرست فرمانداری شهرستان امیدیه گفت: مشکل تأمین آب شرب مهم‌ترین مشکل شهرستان امیدیه به شمار می‌رود.

شهاب صدیقی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان امیدیه از لحاظ کمی و کیفی در بحث تأمین آب شرب دارای مشکل اساسی است.

وی با بیان اینکه آب شرب شهرستان امیدیه از دو منبع تأمین می‌شود، تصریح کرد: ۲۱ هزار متر مکعب عددی است که کنتورهای حجمی سازمان آب و برق نشان می‌دهد اما کنتورهای آب و فاضلاب روستایی و کنتورهایی که در مبادی شهر وجود دارد اعداد اختلافی بین ۷ تا ۸ هزار مترمکعب را نشان می‌دهد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان امیدیه افزود: با پایش‌های صورت گرفته مشخص می‌شود که برداشت‌های غیر مجازی در طول مسیر توسط شهرستان‌های مجاور و همچنین کشاورزان همین منطقه صورت می‌گیرد.

صدیقی عنوان داشت: برای رفع این مشکل و تأمین منبع پایدار برای جنوب شرق استان سد کوثر با ردیف اعتباری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به دلیل زمان‌بر بودن آن باید تمهیدات کوتاه‌ مدتی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل افت فشار یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در منطقه پاچه‌کوه احداث شده که به دلیل مشکلات تأسیساتی هنوز وارد مدار نشده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان امیدیه با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مخزن زمان دو ماهه‌ای وعده داده شده، اذعان داشت: همین مسئله در خردادماه و تیرماه شهرستان امیدیه را با بحران آب مواجه خواهد کرد.

صدیقی یادآور شد: مجموعه نفت نیز دیگر زیر بار بهره‌برداری از  مخازن و چاه‌های آب نمی‌رود و اصرار دارد که بهره‌برداری به سازمان آب و برق واگذار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان امیدیه، شبکه فرسوده آب شرب این شهرستان را نیز از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و متذکر شد: برای حل این مشکل باید ۱۴ کیلومتر اصلاح شبکه صورت بگیرد.

صدیقی بیان داشت: روستاهای غرب امیدیه نیز در شبانه‌روز کمتر از ۱۰ ساعت آب دارند و آبرسانی در این روستاها توسط تانکر صورت می‌گیرد که در این ارتباط آبفار باید اقدامات جدی و سریعی را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات نیروی انتظامی این شهرستان اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی شهرستان امیدیه کمبودهای زیادی دارد و برای رفع این کمبود نخستین گام تغییر چارت اداری آن است.

سرپرست فرمانداری شهرستان امیدیه تصریح کرد: چارت نیروی انتظامی این شهرستان باید از کوچک به متوسط تغییر پیدا کند که این موضوع به تصویب فرماندهی انتظامی استان رسیده اما در پایتخت باید به تصویب نهایی برسد و اجرایی شود.

صدیقی همچنین به مشکلات بخش فرهنگ این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه تنها دارای دو نفر پرسنل بوده و با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی متذکر شد: این شهرستان به لحاظ فضاهای فرهنگی نیز دچار کمبود فراوانی است بطوری که فاقد فرهنگسرا بوده و تنها دارای یک سینما است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان امیدیه اضافه کرد: امیدواریم با اهتمام جدی مسئولان استان مشکلات این شهرستان هرچه سریع‌تر برطرف شده و شاهد آبادانی بیش از پیش امیدیه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ساكن منازل نفت ميديه ساكنان منازل سازماني شركت نفت اميديه را هم دريابيد !!!! ساكنان منازل سازماني نفت و گاز در اميذيه هم دقيقا مانند روستاها ي اطراف ، همان ده ساعت آب را دارند مضاف بر اين با توجه به قطعي كامل و صفر شدن فشار آب در چهارده ساعت ديگر روز ، هر چند وقت يكبار بدليل شكستگي لوله هاي زير زميني و خطوط آبرساني ، مقدار زيادي گل و لاي و لجن وارد مخازن خانگي و خطوط آبرساني مي شود . سؤال اينستكه آيا مبلغي كه ماهانه از حقوق كاركنان بعنوان آب بهاء كم مي شود بابت همين آب آلوده به گل و لاي و زرد رنگ مي باشد!!؟؟؟ آيا ما هم مانند ديگر هموطنان حق دريافت آب آشاميدني شفاف و سالم و بدون قطعي را داريم !؟؟