۲۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آبادان هستند

خورنا: سرپرست اداره بهزیستی آبادان گفت: بهزیستی آبادان در حال حاضر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تعداد ۶ هزار و ۳۰ خانوار و مرد از کار افتاده و ۳ هزار نفر معلول در حال حاضر تحت پوشش اداره بهزیستی آبادان هستند که این تعداد در مجموع به ۲۰ هزار نفر می‌رسند.
وی تصریح کرد: اداره بهزیستی آبادان برای خانواده‌های تحت پوشش حمایتی خود تسهیلات و امکانات متعددی را فراهم کرده‌است که از آن جمله کمک هزینه‌های درمان و تحصیل هم برای دانش‌آموزان و هم دانشجویان است.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان بیان کرد: در راستای برنامه‌های اداره بهزیستی برای زنان سرپرست تحت پوشش بهزیستی، گروه‌هایی با عنوان گروه همیار بانوان در این اداره تشکیل شده‌اند.
وی هدف تشکیل این گروه‌ها را اینگونه بیان کرد: این گروه‌ها برای ارائه خدمات و آگاه‌سازی و اطلاع رسانی بانوان سرپرست تشکیل شده و خدماتی از قبیل آموزش‌های متنوع از جمله آشپزی، کامپیوتر، فروش پوشاک و …. به آنها ارائه می‌دهند.
فرحانی همچنین با اشاره به تسهیلات ۵ میلیون تومانی اداره بهزیستی برای اشتغال بانوان گفت: ارائه خدمات و تسهیلات به زنان سرپرست تحت پوشش بهزیستی همیشه از دغدغه‌‌های اصلی این اداره بوده‌است.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان در تشریح فعالیت‌های بهزیستی در زمینه ارائه امکانات به مددجویان ادامه داد: ثبت نام وام مسکن مهر برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز آغاز شده‌است.
وی افزود: ازمیان خانوارهای تحت پوشش اداره بهزیستی، همه خانوارهای شهری دارای دفترچه درمان هستند و در حال حاضر این اداره با کمک اداره تأمین اجتماعی در حال اجرای برنامه‌ای برای پرداخت حق بیمه افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله است.
فرحانی افزود: هدف این طرح بهره‌مندی این افراد از خدمات بیمه در آینده است.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان در برنامه‌های این اداره برای گرامیداشت روز ازدواج و خانواده که سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: در سال جاری هیچگونه اعتباراتی از سوی سازمان بهزیستی استان برای این روز به اداره بهزیستی آبادان تعلق نگرفته و در نتیجه این اداره برنامه‌ای برای این روز ندارد.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های اداره بهزیستی آبادان درزمینه کمک‌های مالی به زوج‌های جوان تابع اعتبارات هزینه ازدواج سازمان است و با توجه به اینکه امسال این اعتبارات به بهزیستی آبادان پرداخت نشده‌است، این اداره فعالیت خاصی برای این مناسبت نخواهد داشت.
فرحانی عنوان کرد: اداره بهزیستی آبادان در سال گذشته وام‌های بلاعوض ۵۰۰ هزار تومانی به هر یک از افراد تحت پوشش که اقدام به ازدواج می‌کردند، پرداخت می‌کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *