فیروز کریمی: فرکی از بچگی از من می‌ترسید

خورنا: سرمربی شاهین بوشهر در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر نفت تهران به دوستی چندین و چندساله‌اش با حسین فرکی و این که از دوران کودکی فرکی از او می‌ترسد اشاره کرد و گفت که خوشحال است این ترس به بازی فردا هم انتقال پیدا می‌کند.

فیروز کریمی در مورد بازی تیمش برابر نفت تهران، اظهار کرد: شرایط تیم ما برای این بازی نسبتا خوب است. به این دلیل می گویم که شرایط نسبتا خوب است، چون بیش از هفت نفر از بازیکنان‌مان را به دلایل مختلف در اختیار نداریم. نگرانی من از این مساله است. اما سایر بازیکنان که در تمرین هستند، با تمام قوا و با انگیزه مضاعف برای حضور در مسابقه فردا تلاش می‌کنند.

سرمربی شاهین بوشهر در مورد وقفه لیگ برتر پس از پایان هفته جاری اظهار کرد: از این وقفه‌ای که در لیگ می‌افتد، خرسند هستم،‌ زیرا چهار نفر از بازیکنان ما مورد عمل جراحی قرار گرفته اند که در چند روز آینده به ما اضافه می‌شوند و حدود سه چهار هفته زمان لازم دارند که خودشان را با تیم همراه کنند. این وقفه به ما اجازه می‌دهد تا مصدومان‌مان را در اختیار داشته باشیم و از طرف دیگر می‌توانیم تمرین‌های تاکتیکی منظمی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: من قول داده بودم که پس از تعطیلات چهره واقعی شاهین بوشهر را از نظر ارائه بازی ببینید. این اطمینان را می دهم که پس از تعطیلات چهره‌ای از شاهین را می‌بینید که با قبل از آن متفاوت است.

کریمی افزود: در این مدت حمید درخشان نیز زحمات زیادی را برای تیم کشیده است که جا دارد از او تشکر کنم. او تیم خوبی را تمرین داد و از بد فوتبال تیم دچار مشکلات و مصدومیت‌هایی شد. شاهین بوشهر مقداری دچار مشکلات پرداختی شده بود که آن هم به دلیل استثنایی بود که وجود داشت، اما برنامه‌ریزی خوبی برای پرداختی‌ها شده بود، تا اینجای کار نیز به بازیکنان مبالغ مناسبی پرداخت شد. من و وحید طالب لو در این مورد با بازیکنان صحبت کردیم که شرایط تیم، شرایطی استثنایی و نادر است که قابل پیش‌بینی نبوده است، در تیم ما روند پرداخت قراردادها ، تاثیری در ما نخواهد گذاشت. چون بازیکنان قبل از این که به فکر مسایل مالی باشند، به فکر آبروی خودشان هستند. ما بنا را بر این گذاشتیم که نماینده خوبی برای طرفداران بوشهر باشیم و با دعای خیر آن‌ها جایگاه خوبی را به دست آوریم.

وی در مورد شکایت نفت تهران از او به دلیل صحبت‌هایش گفت: همین جا آن صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم. این مسایل و چنین حرکاتی می‌تواند برای هر بازی و قبل از آن انجام بگیرد. به عنوان مثال بعد از این بازی اولین بازی خارج از خانه ما برابر استقلال است و می‌شود فردی را در میان تماشاگران قرار داد که علیه تیم شعار دهد و او را به باشگاه استقلال منتسب کرد، اینها پلتیک‌هایی در حد روستا است که البته ممکن است هنوز این تفکرات وجود داشته باشد. تیم ما با توانمندی خودش و مدیرانش و همچنین توانمندی بازیکنان و حمایت هیات مدیره به اینجا رسیده است.

کریمی با اشاره به یک خاطره ادامه داد: این مسایل نشات گرفته از ترس است. فرکی قدیمی‌ترین دوست من در لیگ است و شاید قدیمی‌ترین دوستان در لیگ برتر ما دو نفر باشیم که دوستی ما به چهل و چند سال پیش باز می‌گردد. از آن زمان فرکی از من می‌ترسید، روزی در مدرسه او تمرهندی داشت و به من نمی‌داد. زمانی که پشت در کلاس آمد با رو اندازی سفید خودم را نشان دادم و او تمرهندی را انداخت و فرار کرد و ما نیز آن تمرهندی را با کمال میل خوردیم. این ترس از همان زمان در وجود فرکی وجود دارد.

سرمربی شاهین بوشهر ادامه داد: خبر ورزشی یا هر نشریه دیگر ممکن است سوالاتی را بپرسد و صحبت‌های را انجام دهد که اصلا مربوط به بحث مصاحبه نیست و صحبت‌هایی است که انجام می‌شود،‌ اما به نحو دیگری گفته می‌شود. صحبت‌های که به نقل از من چاپ شده است را تکذیب می‌کنم، چرا که وقتی این کار را انجام می دهم یعنی میل من و اعتقاد قلبی من به آن صحبت‌ها نبوده است، اما واقعیت همان است که گفتم و خوشحالم که این ترس به فردا منتقل می‌شود.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که تماشاگر با طرفدار فرق می‌کند. تماشاگر برای گذراندن وقت خود به ورزشگاه می‌آید، اما یک طرفدار در تمام زمان‌ها در کنار تیم است و طرفدار خوب شخصی است که وقتی تیم شرایط مناسبی هم ندارد، در کنار آن باشد. روزی که تیم خوب کار می‌کند، طرفدار تاثیری را که در زمانی که تیم خوب نتیجه‌ نمی‌گیرد را ندارد.

کریمی ادامه داد: از طرفداران تیم پرسپولیس در بازی برابر مس رفسنجان لذت بردم که تا ثانیه‌های آخر از این تیم حمایت کردند و مزدش را هم گرفتند. همچنین ایمان دارم که پرسپولیس با هیات مدیره و توانمندی‌های استیلی و همچنین تعصب بازیکنانش از شرایطی که در آن حضور دارند، خارج می‌شوند، اما طرفداران بازی این تیم برابر مس نشان دادند که طرفداران واقعی هستند و تا ثانیه‌های آخر تیم را تشویق می‌کنند. به نظر من طرفدار یعنی ، طرفداران روز بازی مس و پرسپولیس.

فیروز کریمی با اشاره به اظهار نظرش‌های درباره این که کادر فنی تیم ملی بازی‌های این تیم را زیر نظر نمی‌گیرند، گفت: فیلم مصاحبه من موجود است. سوالی که آن خبرنگار از من پرسید این بود که آیا کی‌روش و دستیارانش تا به حال به بوشهر آمده اند یا خیر؟ و من هم در جواب گفتم که آن‌ها چشم‌هایی دارند که در شهرستان‌ها ناظر بازی‌های تیم‌ها هستند که روی صحبت من با آن‌ها بود و اسمی از کی‌روش و کادر فنی نبردم، قسمت اول صحبت‌هایم به نمایش در نیامد و به همین دلیل قسمت‌ دوم آن شبهه‌هایی را به وجود آورد.
وی ادامه داد: البته همیشه از وجود کی‌روش حمایت کردم و گفته ام که اگر مربی خارجی در کشور ما حضور پیدا می‌کند باید شخصی تاثیرگذار باشد و امروز با عقبه‌ای که کی‌روش دارد، انسان باید بسیار بدسلیقه و کم توجه باشد که او را نپذیرد. روی صحبت من با افرادی است که به فوتبال ایران آمده اند و تاثیری نداشته‌اند. شخصی به نام توماباکوویچ به فوتبال ما آمد و نتوانست پایه خوبی برای تیم استیل آذین به وجود آورد و این تیم با آن امکانات و مدیریت قوی و همچنین بازیکن توانمندی که داشت، نتوانست نتیجه‌ بگیرد، من این قشر را گفتم.

وی اظهار کرد: توانمندی‌های کی‌روش غیر قابل انکار است و از زمانی که او به فوتبال ما آمده است ، نظم خوبی در فوتبال ما حاکم شده است. وجود او، نمازی و در کنار آن‌ها مارکار آقاجانیان که فوتبال را خوب می‌فهمد، در تیم ملی ما تاثیرگذار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *