خرمشهری‌ها از دیدن اقوامشان در عراق محروم شده‌اند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بودن خاکریز، خرمشهر و مینوشهر را به مناطق جنگی تبدیل کرده و دسترسی مردم به اروندرود قطع شده است.

عبدالله سامری شامگاه پنج شنبه هم‌زمان با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در خرمشهر عنوان کرد: مشکلات خرمشهر یکی دو تا نیست و مردم هنوز در شهری زندگی می‌کنند که حالت نظامی خود را حفظ کرده‌است.

وی افزود: جنگ سال‌های سال است که تمام شده و خرمشهر متاسفانه به موزه‌ای از جنگ تبدیل شده است. مردم روستا نشین نوار مرزی اجازه سکونت و کشاورزی کردن در مناطق خود را ندارند مناطقی چون نهر عریض، جزیره مینو از این مشکلات رنج می برند.

وی تصریح کرد: مناطقی در خرمشهر وجود دارند که ۱۰ سال است زیر نظر سازمان منطقه آزاد قرار داشتند ولی دریغ از فعالیت و امکاناتی که این سازمان در اختیار آنها قرار دهد.

سامری گفت: اگر مرز شلمچه برای تردد زوار به صورت انفرادی نا امن است باید برای کاروان هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کنند نیز نا امن باشد. متاسفانه سازمان حج و زیارت، مرز شلمچه را بر روی مردم خرمشهر و آبادان بسته است و آنان را برای دیدن اقوامشان در عراق محروم کرده اند.

سامری عنوان کرد: با قرار گرفتن روستاها زیر نظر منطقه آزاد اروند تمامی اعتبارات دولتی بر روی این مناطق روستایی قطع خواهد شد و تنها امید این روستاییان فعالیت اصولی و مناسب سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی به وضعیت بیکاری در شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در خرمشهر بی شمارند که متاسفانه شرکت هایی در شهر و شهرک صنعتی وجود دارند که اقدام به اخراج این نیروهای متخصص می کنند و از استانهای دیگر شروع به جذب نیرو می کنند که این امر عادلانه و منطقی نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *