دبیر شورای امینت ملی کشور:

خرمشهر شهر وعده های بی عمل

خورنا: دبیر شورای امینت ملی کشور گفت: خرمشهر شهر شهدا، شهر مقاومت، شهر مظلومیت و البته شهر وعده های بی عمل است.
علی شمخانی  در جمع مردم خرمشهر، راهیان نور و مهمانان نوروزی در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: ۳۳ سال است که از آزادسازی خرمشهر می گذرد و مردم خرمشهر می گویند که خرمشهر را خدا آزاد کرد ولی چه کسی باید ان را آباد کند، مردم حق دارند ولی به نظر  به نظر می رسد آبادی خرمشهر در دست خود مردم خرمشهر است.
وی افزود: خرمشهر در استانی واقع شده است که دارای منابع عظیم نفت و گاز، انرژی، آبهای فراوان، زمین های آماده کشاورزی، مناطق تاریخی، و خیلی از نعمت های فراوان است.
شمخانی تصریح کرد: برای خرمشهر منطقه آزاد اروند اینک یک فرصت بزرگ به شمار می رود این منطقه دروازه تجارت برای کل استان خوزستان است که باید آن را از مرحله قول به عمل برسانیم.
شمخانی ادامه داد: مردم خرمشهر می گویند که وضعیت شهر قبل از انقلاب و قبل از جنگ خیلی بهتر بود، مردم راست می گویند ما مسئولان باید خرمشهر را به عظمت گذشته خود برگردانیم.
شمخانی گفت: من زمانی که وارد هیئت مدیره منطقه آزاد شدم و این مسئولان را تقبل کردم دو هدف اساسی را دنبال می کردم، یک احیای اروند رود و دو الحاق کامل خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد اروند.
وی افزود: تا زمانی که اروند رود احیا نشود و این شاهرگ بزرگ کشتیرانی به حالت سابق خود باز نگردد خرمشهر و آبادان توسعه نخواهد گرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع مشکلات تردد زوار از مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: بحث زوار را در آینده ای نزدیک حل خواهیم کرد تا مردم بتوانند برای همیشه در طول سال به صورت انفرادی از مرز عبور کنند.
وی در پایان گفت: زمان جنگ دیوار صوتی توسط جنگنده های دشمن در خرمشهر شکسته می شد، خرمشهر موشک باران می شد و بوی باروت در شهر می پیچید. مردم و رزمندگان در خون خود می غلطیدند، اینک ما در زمان حال نیز متحمل جنگ هستیم با این تفاوت که بوی باروت و شهیدی روی زمین نمی افتد. این جنگ همان تحریم علیه این ملت است که ما باید دست در دست هم این جنگ دشمن را با ابزار خودشان شکست بدهیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همان شعار اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی است عمل کرده و در تحقق آن با تمام توان خود بکوشیم تا محقق شود.