نماینده مجلس: امضایم را پس گرفتم اما می‌دانم احمدی‌نژاد قدردان نخواهد بود

خورنا: نماینده اردل و فارسان با تایید پس‌گرفتن امضایش از طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، علت این تصمیم را رعایت مصالح نظام، توجه به توصیه‌های رهبری و تعامل با دولت خواند.

نورالله حیدری در پاسخ به اینکه چرا امضایش را پس گرفته است؟، گفت: این کار دلایل مختلفی داشت. از جمله اینکه این کار تنها به سوال صرف از رئیس‌جمهور می‌‌انجامید و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. یعنی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. در حال حاضر سوال از رئیس‌جمهور بهره لازم را ندارد و وزن و بار سیاسی‌اش بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط مناسب جهانی و بین‌المللی نیستیم، بر لزوم حفظ وحدت داخلی در کشور تاکید کرد و افزود: به رغم بی‌مهری‌های دولت، مجلس باید همراهی بیشتری با دولت بکند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس که معتقد بود، آثار فرامرزی سوال از احمدی‌نژاد برای کلیت نظام مناسب نیست، ادامه داد: ما نمایندگان مجلس هشتم مورد اتهام هستیم که بیش از حد در مجلس با دولت مماشات کرده‌ایم،

حالا در ماه‌های آخر هم به تعامل ادامه دهیم! هرچند من این اتهام را خیلی هم وارد نمی‌دانم.

به گفته وی، اگر سوال از احمدی‌نژاد، ابهامات را مرتفع می‌کرد، کار درستی بود. اما در حال حاضر این سوال از مطالبه مردمی خارج شده و کش‌وقوس سیاسی یافته است و اصلاح‌طلبان بیشتر آن را دنبال می‌کنند.

حیدری با اعتقاد بر اینکه سوال از احمدی‌نژاد را باید با عقلانیت بیشتر و سنجیده‌تر پیش برد، ادامه داد: اگر مدبرانه عمل نشود، طرح سوال از رئیس‌جمهور با شکست مواجه می‌شود. دغدغه شخصی من هم این بود که این کار به عنوان یک سنت، اگر درست مدیریت نشود؛ خیر و صلاح آن به مجلس نمی‌رسد و در کل به صلاح مملکت نیست. سنگ بنا را که کج بگذاریم، در آینده نیز کج خواهد بود.

وی افزود: من حیث المجموع بعد از تامل و مشورت با دیگر دوستان، در نامه‌ای به هیات رئیسه نوشتم که به رغم گلایه و انتقاد شدید از آقای احمدی‌نژاد برای اینکه اثبات کنم خواهان فضای تعاملی هستم، از طرح سوال از رئیس‌جمهور منصرفم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان در پاسخ به اینکه آیا برای پس گرفتن امضای‌تان از سوی هیات‌رئیسه یا دولت تحت فشار بودهاید یا نه؟، گفت: به من نه پیشنهادی شده است، نه می‌شود و یا اگر بشود، من چنین پیشنهاداتی را می‌پذیرم! البته من این مسائل و چه بسا اعمال فشار به نمایندگان را منتفی نمی‌دانم. ولی شخصاً از سوی هیات رئیسه فشاری ندیدم و تنها از منظر شرعی و قانونی به این مساله نگریستم و خودم تصمیم گرفتم که امضایم را پس بگیرم و تحت فشار نبودم.

حیدری در عین حال گفت: البته ممکن است کم و بیش فشارهایی بوده باشد، اما خیلی موثر نبوده. ما بیشتر به دنبال یک حرکت خردمندانه‌‌ایم که بهانه به دست دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه روحیه احمدی‌نژاد را می‌شناسد، ادامه داد: با اینکه در راستای تعامل با دولت، امضایم را پس‌گرفتم اما مطمئنم که او زبان تشکر از این رویکرد نمایندگان را ندارد و قدرشناس اقدام ما نخواهد بود. با این حال برای عمل به توصیه‌های رهبری و رعایت مصالح کشور، از سوال از رئیس‌جمهور منصرف شدم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *