رشد ۲۶ درصدی ساخت و ساز در آبادان

خورنا: شهردار آبادان از رشد ۲۶ درصدی ساخت و ساز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزای فارس از اهواز، محمودرضا شیرازی در اولین همایش مقررات ملی ساختمان که پیش از ظهر امروز در تالار مهتاب برگزار شد، اظهار داشت: صنعت ساختمان سازی یکی از ابزارهای مهم تولید ناخالص ملی و از شاخص‌های توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مرجع صدور پروانه‌های ساختمانی هستند ادامه داد: متراژ سالیانه ساخت و ساز و تاثیری که در افزایش میزان اشتغال دارد باعث شده که گردشگری و صنعت توریسم از تاثیر در افزایش تولید ناخالص ملی در جایگاهی بعد از ساختمان سازی قرار گیرد.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ثروت و سرمایه مردم در ساخت و ساز هزینه می‌شود تصریح کرد: ما سالانه شاهد افزایش بی‌رویه ساخت و ساز و پایین آمدن کیفیت آن در خوزستان و کشور هستیم.

وی عنوان کرد: میانگین رشد ساخت و ساز دربخش مسکن در کشور حداقل ۱۷ درصد است در حالی که در آبادان به طور متوسط سالانه ۲۶ درصد رشد ساخت و ساز را داشته‌ایم.

شیرازی با بیان اینکه سالانه یک هزار پروانه ساخت به صورت انبوه و آپارتمانی در آبادان صادر می‌شود عنوان کرد: سالانه یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به اماکن مسکونی آبادان اضافه می‌شود این اهمیت توجه به کیفیت ساخت و ساز را دو برابر می‌کند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در ارتباط با کیفیت ساخت و ساز و تلفیق ساخت مسکن با فرهنگ ایرانی، اسلامی و معماری اسلامی تاکید بسیار دارند.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است اذعان کرد: ۳۱ مورد از بلایای طبیعی در ایران حادث می‌شود که مهلک‌ترین آن‌ها زلزله است و به همین دلیل کیفیت باید ساخت و ساز را مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: در ایران قوانین با توجه به سطح دانش مهندسان خوب نوشته می‌شود اما فراموش می‌کنیم که این قوانین را اجرا کنیم در حالی که در کشورهای توسعه یافته علاوه بر اینکه خوب نوشته می‌شود به خوبی نیز اجرایی می‌شود.

شیرازی در پایان بر گسترش فرهنگ استحکام سازی در کشور تأکید کرد و اذعان داشت: باید فرهنگ استحکام سازی را در کشور راه بیاندازیم و همانند فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی از کودکی آغاز می‌کنیم این فرهنگ را نیز باید در مردم نهادینه کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *