برپایی دو جشنواره «آبادان و توسعه» و «صنوف برگزیده» در آبادان

خورنا: سرپرست فرمانداری ویژه آبادان از اصناف به عنوان بازوان حمایتی نظام نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی شامگاه دوشنبه در نشست روسای ۴۳ اتحادیه صنفی با سرپرست جدید فرمانداری ویژه آبادان که در محل این فرمانداری انجام شد، گفت: اصناف در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب و نظام کردند.

وی افزود: بازار از دیرباز نقش موثری در زندگی انسانها داشته است، فضای بازار فقط داد و ستد نبود بلکه کارکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را نیز داشت، معماری بازار در ایران به نحوی بود که تابستانها سرد و زمستانها گرم بود و مکانی مطلوب برای ملاقاتهای مردمی و انتقال اخبار نیز به شمار می رفت.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: بازار در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش کلیدی و محوری در ایران داشته است، بازار چه در دوران شکل گیری انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس نقش حمایتی خود از نظام را به خوبی ایفا کرده است.

شهبازی با اشاره به ابلاغیه جدید در خصوص ایجاد بانک تخصصی برای اصناف در کشور تصریح کرد: در زمان حاضر مقدمات انجام این کار در حال انجام است.

وی یادآور شد: از آنجاییکه اصناف و در راس آن اتحادیه ها منتقل کننده کلام دولت به مردم هستند لذا باید در جهت جلب رضایت مردم بکوشند و آنها را از رنجی که به دلیل نوسانات قیمت به آن گرفتار شده اند، برهانند.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان ادامه داد: در زمان حاضر اصناف کشور با داشتن یک هزار و ۷۰۰ اتحادیه، ۳۶۰ مجمع امورصنفی، سه میلیون  واحد صنفی و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده ، حدود ۱۷/۵ از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده اند ضمن آنکه ۸۵ درصد از شبکه توزیع کالا در کشور بر عهده اصناف  گذاشته شده است.

شهبازی گفت: اصناف امور محوله را به عنوان یک وظیفه ملی به نحو مطلوبی انجام دهند، دولت تدبیر و امید چه در شعار و چه در عمل حمایت و همراهی خود از اصناف را در جهت ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مردم اعلام کرده است.

وی افزود: حضور استاندار برای خوزستان به صورت کلی و برای آبادان به طور خاص به عنوان یک فرصت مغتنم است.

تدوین سند چشم انداز برای هر یک از شهرهای خوزستان

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان می بایست برنامه راهبردی و سند چشم اندازی برای هر یک از شهرهای استان و براساس توانمندیها ،استعدادها و ظرفیتهای آن منطقه تدوین شود، برنامه تدوین شده باید امکان و جنبه عملیاتی داشته باشد.

وی یادآور شد: برای این منظور برنامه های راهبردی در سه قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و اجرا می شود و در این راستا از نظارت اساتید، کارشناسان، فرهیختگان و صاحبان نظر بهره خواهیم برد.

تشکیل مجمع خیرین اصناف در آبادان

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان همچنین خواستار تشکیل مجمع خیرین ویژه اصناف شد.

شهبازی گفت: این کار در راستای حمایت از بیماران کم بضاعت جهت معالجه و درمان صورت می گیرد.

وی افزود: اصناف به فراخور توان خویش کمهای مالی خود را به این مجمع ارائه می کنند ضمن آنکه دولت نیز در این زمینه همکاری و همراهی خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد تعاملی و همراهی فرمانداری با اصناف اظهار کرد: به منظور ارتباط دو سویه بین اصناف و فرمانداری به عنوان نماینده دولت روسای اتحادیه ها می توانند در صورت نیاز به همکاری به فرمانداری مراجعه کنند، درب اتاق فرماندار به روی اصناف گشوده است.

برپایی دو جشنواره «آبادان و توسعه» و «صنوف برگزیده» در آبادان

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان از برنامه ریزی برای برپایی دو جشنواره تحت عنوانهای «آبادان و توسعه» و «صنوف برگزیده» خبر داد.

شهبازی گفت: همایش «آبادان و توسعه» با فراخوان و دعوت از سرمایه گذاران و آبادانی های مقیم سایر شهرها و کشورها انجام می گیرد.

وی افزود: نگاه دولت برای توسعه خوزستان نصیب آبادان و خرمشهر شد (تحت پوشش قرار گرفتن کل شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند) لذا فرصتها و زمینه های مناسب و بسیار خوبی در جهت سرمایه گذاری و کار مهیا شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان همچنین با اشاره به برنامه ریزی در جهت تعیین اصناف برگزیده به انتخاب اتحادیه ها اظهارکرد: این کار در جهت ایجاد انگیزه در میان اصناف و کسبه و بر اساس شاخصهای معین صورت می گیرد.