راه‌اندازی کتابخانه‌های مینی‌مال در آبادان

خورنا: شهردار آبادان گفت: شهرداری در نظر دارد به کمک انجمن کتابخانه‌های عمومی و سازمان اتوبوسرانی آبادان کتابخانه‌های مینی‌مال را در ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوسرانی احداث کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آبادان اظهارداشت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان تمام اقشار جامعه، شهرداری آبادان در صدد است تا با قرار دادن ویترین‌های کوچکی در ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوسرانی کتابخانه‌های مینیمالی را راه‌اندازی کند که شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند.
وی افزود: این کتابخانه‌ها می‌توانند با عضوگیری و ارائه کتاب‌هایی به مسافران در زمان انتظار در ایستگاه، نقش موثری را در اشاعه فرهنگ کتابخوانی ایفا کنند.
شهردار آبادان ادامه داد: برای اجرای این طرح همکاری سازمان اتوبوسرانی و همچنین انجمن کتابخانه‌های عمومی موردنیاز است.
شیرازی پیشنهاد دیگر شهرداری را راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار عنوان کرد و گفت: چنانچه سازمان اتوبوسرانی موافقت کرده و اتوبوس‌هایی را در اختیار انجمن کتابخانه‌ها قرار دهد می‌توان با تغییر طراحی داخل این اتوبوس‌ها از آنها به‌عنوان کتابخانه‌های سیار در محله‌های مختلف شهرستان آبادان استفاده کرد که موجب تشویق شهروندان به بازدید و استفاده از این کتابخانه‌ها می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آبادان در حال حاضر دارای ۶ باب کتابخانه است خاطرنشان کرد: با توجه به استانداردهای جهانی باید در ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود داشته باشد که در این صورت آبادان نیازمند ۱۱ کتابخانه خواهد بود و در نتیجه ما با کمبود در این زمینه مواجه هستیم.
شهردار آبادان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری، دو کتابخانه به تعداد کتابخانه‌های آبادان افزوده خواهند شد.
شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر دو درصد از جمعیت آبادان عضو کتابخانه‌های مختلف هستند که این میزان با توجه به جمعیت شهرستان آبادان بسیار کم بوده و باید افزایش یابد.
وی درخصوص فعالیت‌های شهرداری آبادان در زمینه ترویج کتابخوانی اظهارداشت: شهرداری آبادان آمادگی دارد که با کمک شورای شهر زمین‌های موردنیاز برای ساخت و احداث کتابخانه‌ها را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهد.
شیرازی افزود: شهرداری آبادان در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان به کتابخانه‌های شهرستان آبادان کمک مالی کرده و بدهی‌های شهرداری به کتابخانه‌ها قسط بندی شده و به صورت ماهیانه ۵۰ میلیون تومان در حال پرداخت است.
شهردار آبادان در پایان با تشریح برنامه‌های شهرداری در زمینه سخت‌افزاری گفت: شهرداری آبادان تمام تلاش خود را در بهبود وضعیت ساختمان‌های کتابخانه‌ها به کار گرفته و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *