تنها پله ۳۲ متری آتش نشانی اهواز ۲۸ متر جواب میدهد/ حداکثر پوشش ۱۲ طبقه

خورنا: چند روزی از آتش سوزی خیابان جمهوری اسلامی می گذرد و دهها خبر و گزارش در این زمینه توسط خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری منتشر شده است.

در پی آتش‌سوزی روز یکشنبه هفته پیش در یک مجتمع تجاری اداری واقع در خیابان جمهوری روز پنج‌شنبه گذشته مدیر یکی از ایستگاه‌های اعزامی به محل آتش‌سوزی در خیابان جمهوری به همراه اپراتور پله نجات، از سوی بازپرس پرونده و برای انجام تحقیقات بازداشت شدند.

پس از این اتفاقات نگرانی هایی در گوشه و کنار به وجود آمده است که خدای ناکرده در صورت بروز آتش در ساختمان های چند طبقه و برج های اهواز آیا سازمان آتش نشانی اهواز آمادگی و امکانات لازم را دارد یا باید بعد از بروز حوداث تلخ تازه به خود بیاییم و هزار افسوس بخوریم.

البته برکسی پوشیده نیست که در اهواز بروز چنین اتفاقاتی آنچنان برای رسانه ملی هم اهمیت ندارد که ساعت ها وقت به آن اختصاص دهد همانگونه که به راحتی از تنگی نفس حداقل ۲۰هزار خوزستانی گذشت به نظر می رسد از کنار  چنین موضوعاتی نیز خواهد گذشت.

در همین رابطه به سراغ یکی از نماینده شورای شهر اهواز رفتیم تا نظر وی را در خصوص آمادگی سازمان آتش نشانی اهواز که ازمجموعه های مرتبط با شهرداری محسوب می شود جوبا شویم.

علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار رهیاب در این خصوص اظهار داشت:بنده از آتش نشانی اهواز بعد از این حادثه نارحت کننده در تهران بازدیدی داشتم.

وی افزود:آتش نشانی ما آمادگی لازم را دارد اما آنچه سبب نگرانی است این است که در شهر اهواز با وجود ساختمان هایی بلند  آتش نشانی تنها یک پله ۳۲ متری دارد که تا ۲۸ متر جواب می دهد.

علی ناصری تصریح کرد:در کلان شهرهای دیگر مثل اصفهان و شیراز ومشهد و تبریز حداقل چند پله آتش نشانی به ارتفاع ۵۵ متر دارند ولی اهواز یکی هم ندارد.

وی اضافه کرد:خدای ناکرده اگر الان در برج های اهواز و ساختمان های بلند آن آتش سوزی رخ بدهد ما پله برای نجات نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار داشت: من در جلسه شورا به شوخی هم گفتم به آقای روحانی بگویید خوزستان می آید حضرت عباسی یک پله ۵۵ متری برای آتشنشانی ما بیاورد.
به سراغ امیر نجفی سولاری مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز رفتیم تا  نظر وی را در این خصوص جویا شویم وی به خبرنگار رهیاب گفت:آتش نشانی اهواز آمادگی کامل را برای هرگونه حادثه احتمالی در شهر دارد و تشک نجات و نردبان آتش نشانی که تا ساختمان های ۱۲ طبقه را جواب می دهد.

وی گفت:برج ها و ساختمان ۲۰ طبقه را هیچ جای دنیا آتشنشان ها نمی توانند پوشش بدهند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز تصریح کرد:کمبودهایی نیز وجود دارد در حال حاضر نردبان ما ۲۸ متر کار می دهد  و نیاز به حداقل دو نردبان ۵۵ متری داریم کمبودها را به مسئولین مربوطه انتقال داده ایم.

امیر نجفی سولاری در پایان خاطر نشان ساخت:بیش از نصف تجیهزات ناوگان آتشنشانی را نوسازی کرده ایم و امکانات شخصی ایمنی نیروها هم ۱۰۰صد تکمیل است و با داشتن نیروهای زبده آتشنشانی در آمادگی کامل قرار داریم

امیدواریم تا پیش از آمدن پله های ۵۵متری به آتش نشانی اهواز هیچ اتفاقی در ساختمان های بالای ۱۲طبقه رخ ندهد