شهردار آبادان: منطقه آزاد اروند برای خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری کمک کند

خورنا: شهردار آبادان خواستار کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند برای خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز شهر شد.

محمود رضا شیرازی گفت: تنها کمک سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۹۰ بود که با نظر مساعد مدیرعامل وقت سازمان، ۷۰ درصد از هزینه خرید ۲۱ دستگاه اتوبوس پرداخت شد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون منطقه آزاد اروند در جهت اجرای طرحهای عمرانی و خدمت رسانی به شهروندان هیچگونه همکاری با شهرداری نداشته که امید می رود این رویه با توجه به حضور مدیر عامل جدید تغییر یافته و همکاریها و کمک ها شکل بهتر و ملموس تری به خود بگیرد.

شیرازی با اشاره به سخنان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد اروند در آیین معارفه وی که گفته است به دنبال تبدیل آبادان و خرمشهر به سنگاپوری دیگر در آسیا است، افزود: طرح این موضوع با توجه به عقب ماندگیها و کاستی های آبادان در بخشهای مختلف همخوانی ندارد و تا واقعیت سالیان سال فاصله است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد اروند (براساس گفتار مدیرعامل آن) مبنی بر کمک به رشد و توسعه شهری این وعده شکل عملیاتی به خود بگیرد.

شهردار آبادان، با اشاره به برداشتن گامهای بلند شهرداری در راه توسعه و عمران شهری اظهار کرد: امید می رود تا با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند بتوانیم حداقل پنج دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر بیفزاییم.

به گفته شیرازی، در زمان حاضر ۶۰ دستگاه اتوبوس در آبادان کار جابجایی شهروندان را انجام می دهند که طبق استانداردها باید این تعداد به یک صد دستگاه اتوبوس افزایش یابد تا زمان توقف نیز کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری سازمان منطقه آزاد اروند می توانیم اتوبوسهای مورد نیاز را از طریق همین منطقه و طبق ضوابط آن وارد کنیم.