جشن ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقوم شوشتری برگزار می‌شود

خورنا: با حضور مسئولان استانی و هنرمندان خبره هنر موسیقی، جشن و رونمایی از الواح ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقوم شوشتری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، جشن ملی ثبت موسیقی ۲۴ مقوم شوشتری قرار است عصر روز جمعه با حضور مقامات استانی و هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی شهرستان شوشتر برگزار شود.

این جشن در محل سالن فرهنگ شهرستان شوشتر راس ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است از سند ثبت و مهر کیفیت «زیرانداز نساجی سنتی شوشتر» نیز رونمایی شود و از استاد بافنده این اثر ماندگار صنایع دستی خوزستان نیز تجلیل شود.

مراسم جشن ملی موسیقی ۲۴ مقوم شوشتری با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار می‌شود و رایزنی‌های فراوان مردمی برای برگزاری این برنامه باعث شده تا در روزهای پایانی هفته گردشگری این برنامه به صورت کاملا مردمی برگزار شود.

در این مراسم همچنین مقرر شده از زحمات مهشید نقاش‌پور محقق و موسیقی‌دان شوشتری که مسئولیت تدوین پرونده ثبت ملی موسیقی ۲۴ مقوم شوشتری را بر عهده داشته است نیز در خلال این برنامه تجلیل شود.

در کنار این برنامه نیز از استاد «رضا پنبه‌دانه‌پور» استاد بافنده زیرانداز نساجی سنتی شوشتر نیز تجلیل می‌شود و از تلاش‌های انجام شده توسط ایشان برای ثبت این اثر صنایع دستی خوزستان به نام شهرستان شوشتر تقدیر می‌شود.

در کنار این برنامه موسیقی‌دانان و پژوهشگران در این عرصه نیز سخنرانی‌هایی درباره اصالت موسیقی شوشتر خواهند داشت.