راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی در امیدیه

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی در شهر امیدیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری ظهر امروز در حاشیه مراسم‌های هفته گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان امیدیه دارای آثار تاریخی صنعتی و تپه‌های تاریخی است و باید برای حفاظت از این آثار متولی در نظر گرفته می‌شد و به این دلیل اداره میراث فرهنگی در این شهر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان امیدیه در بخش نفت دارای تاریخچه‌ای طولانی است، افزود: شهرستان امدیدیه در بخش معماری نفت داشته‌‌های زیادی دارد و باید کوشید این آثار حفظ شوند.

وی با اشاره به اینکه داشته‌های تاریخی را باید حفاظت کرد، گفت: نمی‌گذاریم کسی به آثار تاریخی دست اندازی کند و به این دلیل در راستای حفاظت از آثار تاریخی گام بر می‌داریم.

حیدری گفت: راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی در هر شهری می‌تواند در راستای رونق بخشیدن به آثار تاریخی و حفاظت از آنها نقش مهمی ایفا کند و در این زمینه در حال تلاش هستیم تا در شهرهایی که نمایندگی و اداره میراث فرهنگی وجود ندارد اقدامات لازم برای ایجاد اداره میراث فرهنگی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان امیدیه در گام نخست راه‌اندازی شده است و قرار است به شهر تازه تاسیس جایزان و میانکوه نیز خدمات ارائه کند و از آثار تاریخی آنها نیز حفاظت کند.