افزایش ۴۰ درصدی انتقال فرآورده‌های نفتی از بندر صادراتی ماهشهر

خورنا: مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران از افزایش ۴۰ درصدی انتقال فرآورده‌های نفتی از بندر صادراتی ماهشهر خبر داد.

علی زیار امروز در حاشیه بازدید از تلمبه‌خانه خطوط لوله ماهشهر ـ آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی از بندر صادراتی ماهشهر ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تلمبه خانه فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی ماهشهر در راستای افزایش انتقال و همچنین نوسازی تلمبه‌خانه‌ها و خطوط فرسوده قدیمی به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران، این پروژه توسط شرکت مهندسی و ساختمان نفت ساخته شد و تحویل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران داده شد.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی تلمبه‌خانه فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی ماهشهر ۴۰ درصد به ظرفیت قبلی اضافه می‌شود.

زیار بیان کرد: این بدان معنا است که ظرفیت انتقال فرآورده از ۹۰ هزار بشکه به ۱۳۰ هزار بشکه افزایش پیدا خواهدکرد.

مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با راه‌اندازی تلمبه خانه فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی ماهشهر، همچنین ظرفیت پایداری خط به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطوط بین آبادان و ماهشهر خطوطی هستند که نوسازی شده‌اند زیرا رشته خطوط در گذشته به صورت روباز در جاده بوده‌اند که این خطوط جمع آوری شده‌اند و خطوط نو و ایمنی را جایگزین خطوط فرسوده آنها شده است

زیار تصریح کرد: تلمبه‌خانه فرآورده‌های نفتی بندر صادراتی ماهشهر فرآوردهایی مورد نیاز مانند بنزین، نفت گاز و نفت سفید منتقل می‌کند.

وی از قانون گذاران خواست تا حریم خط لوله و مخابرات را مشخص کنند زیرا مشخص شدن حریم خط لوله و مخابرات نفت ایران باعث می‌شود تا همکاران ما بتوانند از آن‌ها بهتر مواظبت کنند.

مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران در ادامه از همه همکاران خود در این شرکت خواست تا از حریم‌های لوله‌ها مراقبت خوبی کنند.

وی در ادامه از همه کسانی که در طراحی، ساخت، مشاوره و راه اندازی این پروژه‌ها همکاری کرده‌اند تقدیر کرد و گفت: امیدواریم از این طرح‌ها تا ۵۰ سال بهره برداری شود و آیندگان از این‌ها بهره ببرند.

زیار تاکید کرد: همه باید در حفظ این سرمایه‌ها به نحو احسن تلاش کنند تا برای نسل آینده نیز حفظ شوند.

مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران بیان کرد: در استان خوزستان اقدامات خوبی توسط همکارانمان در شرکت خط لوله و مخابرات انجام شده است و به نقطه خوب و مطمئنی رسیده‌ایم.

وی گفت: یکی از کارهایی که انجام شد جمع‌آوری خطوط لوله بین آبادان و ماهشهر است که قبلا به علت قدمت زیاد و پوسیدگی در لوله‌ها به صورت دائم در حال نشت بود.

زیار اضافه کرد: این خط لوله به مرور جمع‌آوری شد و هم‌اکنون چهار رشته لوله نفت خام و فراورده‌های نفتی را بین آبادان و ماهشهر جابه جا می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد در شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران هر ساله شاهد به بهره برداری رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های بیشتری باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به بیان انجام پروژه‌ها در خط لوله اهواز ـ تنگ فنی اشاره کرد و گفت: این خط به طول ۲۲۸ کیلومتر مقاوم سازی شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با طرح‌هایی که راه‌اندازی می‌شود در آینده دیگر شاهد نشتی و پایین بودن ظریب ایمنی در استان خوزستان نباشیم.