احداث مرکز باستان‌شناسی جنوب غرب کشور در شوشتر

خورنا: مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از احداث مرکز باستان‌شناسی جنوب غرب کشور در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: شوشتر توانمندی احداث این مرکز تخصصی را دارد.

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: مرکز باستان‌شناسی جنوب غرب کشور در شهرستان شوشتر احداث می‌شود و امیدواریم در اسرع وقت در این باره مساعدت شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز همه استان را پوشش خواهد داد، گفت: این مرکز کاملا تخصصی در شوشتر قرار می‌گیرد و خدمات پژوهشی و باستان‌شناسی به همه استان خوزستان ارائه می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در شوشتر فراهم است، افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر با داشتن رشته‌های مرتبط با این مرکز استعداد بالقوه‌ای است که باید به بهترین نحو ممکن از ان استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: برای احداث این مرکز تخصصی در شوشتر نیازمند زمین با کاربری اداری هستیم و در این زمینه یک‌هزار متر مربع زمین نیاز داریم.

حیدری در پایان افزود: شهرستان شوشتر توانمندی زیادی در بخش میراث فرهنگی دارد و به این دلیل باید از همه توانمندی‌های این کهن شهر تاریخی استفاده کرد و می‌کوشیم تا گام‌های موثرتری در راستای معرفی آثار تاریخی شوشتر برداریم.