امام جمعه خرمشهر: موافقان سازش با آمریکا از حوادث مصر عبرت بگیرند

خورنا: امام جمعه خرمشهر گفت: اگر تصور شود که با انتخاب رئیس جمهور جدید در ایران غرب و آمریکا در برابر ایران کوتاه آیند واقعاً ساده‌انگاری است نمونه سیاست‌های سازش با آمریکا، سرنوشت مرسی و اخوان المسلمین در کشور مصر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: تا زمانی که مردم ایران طالب اسلام ناب، استقلال و آزادی هستند، غرب و استکبار جهانی هرگز حق ایران را به رسمیت نخواهند شناخت.

وی خاطرنشان کرد: اگر تصور شود که با انتخاب رییس جمهور جدید در ایران غرب و آمریکا در برابر ایران کوتاه آیند بطور حتم ساده‌انگاری است.

خطیب جمعه خرمشهر در ادامه اضافه کرد: نمونه سیاست‌های سازش با آمریکا، سرنوشت مرسی و اخوان المسلمین در کشور مصر است.

وی ادامه داد: محمد مرسی برای حفظ قدرت خود و راضی نگه داشتن استکبار با اسرائیل رابطه بر قرار کرد و رئیس جمهور اسرائیل را به عنوان دوست قلمداد کرد و سفیر به تل آویو فرستاد.

امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: وقایع مصر نشان داد که شعار دموکراسی و حقوق بشر آمریکا دروغ محض است و آنها به هیچ وجه به انتخاب مردم حاضر نیستند تا زمانی که منافع آنها تامین نشده احترام بگذارند.

موسوی افزود: با این شواهد و قرآئن بایستی اولا کوتاه آمدن را از سر خود بیرون کنیم، چرا که “من ترضی عنک الیهود و الانصاری حتی تتبع ملتهم” است ثانیا حال ضعفا و زیر دستان را بایستی رعایت کنیم.

وی در بخش دیگر از خطبه خود به رحلت جانسوزانه حضرت خدیجه اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه (ع) به عنوان نخستین ام‌المومنین در قرآن مورد توجه قرار گرفته است و این سعادت از بین همه زنان حضرت، نصیب خدیجه (ع) شده است که یازده امام از نسل او از طریق فاطمه (س) به وجود آمد.

وی حضرت خدیجه را در ابعاد گوناگون انسانی، شخصی والا و ارزشمند دانست و افزود: استقامت و پایداری، نخستین زنی که ایمان آورد، انفاق و احسان، ساده زیستی، مطیع محض پیامبراکرم (ص) برخی از ویژگی‌های حضرت خدیجه است.