شهردار شوشتر: شهردار در عزل و نصب‌ها در سطح شهرداری اختیاری ندارد

خورنا: شهردار شوشتر گفت: شهردار در عزل و نصب‌ها در سطح شهرداری اختیاری ندارد و این اوج مشکلات در محدوده شهرداری است که باید در قانون اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دور ظهر امروز در جلسه مشترک شورای سوم و چهارم شهر شوشتر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس قانونی که موجود است اختیارات چندانی ندارد و شورایی که اختیارات ندارد به نحوی باید مقابل فرماندار کرنش کند.

وی افزود: قانونی نیم بند شورای اسلامی شهر آن را شورای شهر می‌داند و نه تنها شهرداری و باید همه دستگاه‌ها از شورای شهر تمکین کنند.

شهردار شوشتر گفت: در خانواده‌‌ای که فقر باشد نزاع بیشتر است و در شرایط کنونی نیز در خانواده شورای شهر و شهرداری به دلیل کمبود قانونی جامع فقر وجود دارد و همیشه درگیری زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) در دوره‌های زیادی زمانی که دولت به مشکل بر می‌خورد تکه‌ای از درامدهای شهرداری را جدا کرده و اختیارات این نهاد مهم را کم کرده‌اند.

دور افزود: قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۳۶ است و باید این قانون اصلاح شود تا بتوان به آینده شهرداری امیدوار بود و اعضای شورای شهر باید به فکر اصلاح این قانون باشند.

وی تاکید کرد: شهردار در عزل و نصب‌ها در سطح شهرداری اختیاری ندارد و این اوج مشکلات در محدوده شهرداری است که باید در قانون اصلاح شود.

دور افزود: اگر شرایط این‌گونه باشد شهردار که من باشم می‌روم و شما هم به عنوان شورای شهر به شرایط شوراهای سوم و دوم مبتلا خواهید شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری شوشتر در یک سال گذشته تنها ۲۵۰ میلیون ریال کمک هزینه برای مسائل ترافیکی دریافت کرده درصورتی که برای رفع مشکلات در سطح شهر در این حوزه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: سیر کمک‌های دولتی در سال‌های گذشته به شهرداری شوشتر روندی نزولی داشته است و اختیارات شهرداری‌ها هم روز به روز کاهش یافته است.

این مقام مسئول گفت: عرضه قیر در بورس باعث شد تا هزینه‌های آسفالت تقریبا ۱۵ برابر شود و این سطح خدمات‌رسانی شهرداری را به حداقل کاهش داده است.