در پی سخنان دیروز هاشمی/ حالت فوق العاده در ستادهای انتخاباتی کاندیداها

خورنا: اکبر هاشمی رفسنجانی ، رئیس جمهور اسبق ایران در بی سابقه ترین سخنانش پس از خطبه های ۲۶ تیر ۸۸ ، روز گذشته به صراحت گفت که کشور در “مرحله خطر” قرار دارد.

او با اشاره به این که دولت بعدی ، باید متحمل خرابکاری های چند سال اخیر باشد به چند نمونه از این دست اشاره کرد و گفت: دولت بعدی با بدهی های زیادی سرو کار دارد.هم اکنون دولت به مردم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است. همچنین ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بانکها، ۵۰ هزار میلیارد بابت اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیارد هم حقوق عقب افتاده بنگاهها و پیمانکاران است. برنامه چهارم را هم که ۲۳ درصد اجرا کردند!

هاشمی “مراجعه به رأی مردم و ترمیم سیاست خارجی” را دو راهکار اصلی برای برون رفت از این وضعیت دانست و در پاسخ به دعوت های صورت گرفته از او برای کاندیداتوری گفت: نمی گویم نمی آیم.

این سخنان که بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای داشته ، تحلیلگران را به این جمع بندی رسانده که عزم هاشمی برای کاندیداتوری ، بیش از پیش جزم شده است. اگر تا پیش از این ، “نیامدن” او ، محرز شمرده می شد ، اینک “آمدن”ش محتمل است.

هم از این روست که از دیروز ، در ستادها و تیم های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری کنونی ، به طور اعلام نشده ای حالت فوق العاده برقرار شده است و بازخوانی نقشه راه تبلیغات و تغییر در راهبردها و تاکتیک های انتخاباتی ، به مهم ترین دستور کار این ستادها و گروه ها تبدیل شده است.

اگر تا قبل از این ، رقابت انتخاباتی ، “درون اصولگرایی” ترسیم شده بود که از اصلاحات ، افرادی حداکثر در حد عارف و کواکبیان و … در آن حاضر خواهند شد ، حضور احتمالی افرادی مانند هاشمی و خاتمی ، صحنه رقابت را به کلی دگرگون می کند.

تغییر در چینش ائتلاف ها ، وحدت تاکتیکی ، معرفی افرادی برای شکستن آرای هاشمی ، انجام عملیات تخریبی و … از مهم ترین مباحثی است که در میان استراتژیست های ستادهای انتخاباتی رقبا مطرح است.

تا ثبت نام در انتخابات، حدود یک هفته باقی است و دهه آخر اردیبهشت ، بسیار پر خبر خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *