احمدی نژاد: بعضی ها اسم زن می آید یک جوری می شوند

خورنا: رییس‌جمهور گفت: سال‌ها دعوا بین این بود که زنان از خانه بیرون بیایند یا نه؛ به نظر من اینها انحراف است. هر کس خود در این ارتباط تشخیص می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در همایش تجلیل از بانوان برگزیده سال ۹۲ کشور که با حضور اعظم فراحی همسر وی، مریم مجهتدزاده رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری، بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهور و با حضور تعدادی از بانوان در تالار وحدت برگزار شده بود، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: اگر بخواهیم به مقام زن بپردازیم باید قبل از آن به مقام انسان اشاره کنیم چرا که انسان والاترین مخلوق هستی است و همه عالم برای انسان خلق شده است.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چرا زن مهم است و چرا نقش زن مهم‌تر است و با بیان اینکه علت آن روشن است، گفت: قلب زن کانون جوشش مهر و محبت است، کانون عشق است و باید گفت مسئولیت ترویج مهربانی در جامعه انسانی بر عهده زن است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه زن در جامعه محور است و برخی می‌گویند پشت هر مرد موفقی یک زن است، ادامه داد: به نظر من فکر می‌کنم این به سایه بردن اصل قضیه است، اصل و پایه آن موفقیت زن است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه جامعه انسانی بدون محبت بی‌معناست، گفت: اگر مهرآفرینی زنان نباشد عالم جهنم می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه نقش زن پایه است، اظهار کرد: همه باید نقش اجتماعی داشته باشیم، حال بالاترین آن کدام است و کدام اثرگذارتر، ماندگارتر و کمال‌آفرین‌تر است و در واقع برای انسان مفیدتر است؟ معلوم است که انسان‌سازی مهم‌ترین کار انسان است و این مسئولیت بر عهده زنان است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ما زندگی و ثروت را برای سعادت می‌خواهیم نه اینکه زندگی و سعادت را برای ثروت، گفت: سال‌ها دعوا بین این بود که زن باید از خانه بیرون بیاید یا نه؟ اینها انحراف است، هر کس خود تشخیص می‌دهد. اگر آمدیم بیرون و کمال ایجاد شد حتما باید بیرون بیایید، در مورد مرد نیز همین‌طور است. چه کسی گفته که مرد حتما باید بیرون بیاید، اگر رفت بیرون و از لحاظ انسانی ساقط شد در خانه بماند بهتر است.

وی با بیان اینکه مناصب اجتماعی اگر کمال‌آفرین بود ارزشمند است وگرنه ارزشی ندارد، به جایگاه حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ایشان برای همه الگو هستند و در واقع الگوی جاودانه نوع انسان هستند، مخزن اسرار الهی هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امامان انسان‌های کاملی هستند و از مرزهای تعلقات به صورت مطلق عبور کردند،‌گفت: البته نه اینکه غیرقابل دسترس هستند، به نظر من این کار شیاطین است که می‌خواهند امام را به گونه‌ای جلوه دهند که کسی دنبالش نرود.

احمدی‌نژاد با تشکر از زنان ایرانی اظهار کرد: البته ما در نقطه مطلوب نیستیم اما وقتی زنان ایرانی را با دیگر جوامع مقایسه می‌کنیم به نظرم باید مجسمه تک تک زنان ایرانی را از طلا ساخت. زنان ما بسیار دلسوز و فداکار هستند و بسیاری از بداخلاقی‌ها را نیز تحمل می‌کنند. خداوند بهترین زنان را در ایران خلق کرد و من از عزیزانی که در این عرصه زحمت می‌کشیدند و تلاش می‌کنند برخی از جفاها، بداخلاقی‌ها، تبعیض‌ها و ظلم‌هایی را که ربطی به فرهنگ و دین ما ندارد در مورد زنان برطرف کنند، معرفت‌افزایی و علم‌افزایی کنند.

رییس‌جمهور افزود: متاسفانه برخی هستند که وقتی اسم زن می‌آید یک جوری می‌شوند در حالی که اگر زنان نبودند آنها نیز وجود نداشتند.

وی همچنین خبر داد که به زودی مشاور رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به معاونت ارتقا پیدا می‌کند.

در این مراسم با حضور رییس‌جمهور و اعظم فراحی همسر وی، پروین احمدی‌نژاد عضو شورای شهر تهران، بداغی معاون رییس‌جمهور در امور حقوقی، مریم مجتهدزاده رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از حدود ۱۷ زن برگزیده تقدیر شد و از اسناد و تالیفات مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری رونمایی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *