کمبود مرغ در خوزستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: واردات مرغ از استان‌های همجوار، برنامه کوتاه مدت برای رفع کمبود این محصول در بازار است.

به گزارش خورنا محمد راضی جلالی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان نیاز روزانه مرغ در استان را بیش از ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: به منظور تامین نیاز مردم به این محصول، حدود ۵۰ درصد آن از سایر استان‌ها وارد می‌شود.

وی به توزیع حدود ۲۰۵ تن مرغ در روز چهارشنبه ۳ خردادماه در بازار خوزستان اشاره کرد و افزود: از سال‌های قبل تاکنون شاهد مشکلات زیاد در این زمینه و کمبود این محصول پرمصرف در بیشتر روز‌ها و نارضایتی مردم هستیم.

راضی جلالی می‌گوید: نبود برنامه‌ای مدون و از پیش تعیین شده، تامین نشدن جوجه یک روزه به تعداد کافی و نهاده‌های لازم از جمله؛ دان مرغ و همچنین افزایش قیمت گوشت قرمز، ماهی و سایر مواد پروتئینی سبب شده مردم به منظور تامین پروتئین مورد نیاز سفره خانواده، تمایل بیشتری به خرید مرغ نشان دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: به منظور تامین مرغ مورد نیاز استان ۲ برنامه در نظر گرفته شده که برنامه کوتاه مدت، واردات مرغ از استان‌های همجوار از جمله؛ فارس، ایلام و سایر استان‌هایی که مازاد تولید دارند، است.

وی اضافه کرد: باهدف افزایش توان تولید در خوزستان، در ماه‌های اخیر مجوز فعالیت بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری در استان صادر شده که ۸۳ واحد وارد چرخه تولید شده اند و موارد مربوط به راه اندازی سایر واحد‌های تولیدی باقیمانده در دستور کار است.

به گفته راضی جلالی؛ ظرفیت واحد‌های مرغداری فعال و درحال راه اندازی، بیش از ۱۶ میلیون قطعه جوجه است و در بازه زمانی یکساله می‌توانند همه نیاز استان را تامین و موازنه منفی مرغ را رفع کند.