پنج روش ساده و مؤثر برای چربی‌سوزی در خواب/ بخوابید و لاغر شوید

خواب یک عامل مهم در کاهش وزن است و میزان ناکافی آن ممکن است مانع از رسیدن به وزن ایده‌آل شما شود. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از این خاصیت خواب استفاده کنید تا چربی بیشتری بسوزانید؟

راه‌های بی‌شماری برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که یکی از آنها تنظیم روتین قبل از خواب است؛ این راه به شما کمک می‌کند تا فرآیند چربی‌سوزی طبیعی را در بدن بهبود ببخشید، انرژی بیشتری ذخیره کنید و راحت‌تر لاغر شوید. در این مطلب پنج راه ساده اما مؤثر برای سوزاندن چربی بدن در هنگام خواب به شما معرفی می‌شود. اجرای این نکات آسان است و به تلاش زیادی نیاز ندارد.

۱) روزه کله‌گنجشکی را امتحان کنید!

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را چند ساعت قبل از خواب بخورید و تا صبح ناشتا باشید یا تا زمان ناهار صبر کنید. بر اساس مطالعه‌ای که سال ۲۰۲۱ در مجله Nutrients منتشر شد، این روش می‌تواند به بدن شما کمک کند برای تأمین انرژی در طول شب (به جای گلوکز) چربی بسوزاند.

در این روش، بدن از چربی‌های ذخیره‌شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. علاوه بر این، این روش به تنظیم هورمون‌هایی (مانند انسولین و هورمون رشد انسانی) که در کاهش وزن اثرگذارند، کمک می‌کند.

۲) دمای اتاق خواب خود را خنک نگه دارید

خوابیدن در دمای خنک می‌تواند متابولیسم را افزایش داده، گلوکز را فعال کند و برای تولید گرما کالری بسوزاند. بنابراین دمای اتاق را کم کنید و اجازه دهید بدنتان در حین استراحت، چربی‌های اضافی را بسوزاند.

به گفته کارشناسان وقتی در یک محیط خنک می‌خوابیم، بدن ما برای حفظ دمای اصلی خود سخت‌تر کار می‌کند، که همین موضوع منجر به افزایش کالری‌سوزی و کاهش وزن می‌شود. علاوه بر این، خوابیدن در یک اتاق خنک می‌تواند کیفیت خواب ما را بهبود بخشد.

۳) چند تمرین قدرتی در شب انجام دهید

تمرینات قدرتی، متابولیسم را تقویت می‌کنند. سعی کنید یک تمرین قدرتی سریع در شب انجام دهید تا متابولیسم خود را قبل از خواب افزایش دهید. علاوه بر این، تمرینات قدرتی می‌توانند توده عضلانی را افزایش دهند و به بالا بردن سرعت متابولیک بدن و در نتیجه سوزاندن کالری بیشتر حتی در حالت استراحت منجر ‌شوند.

ورزش همچنین می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

۴) دوش آب سرد بگیرید

بر اساس تحقیقات، دوش آب سرد و حمام یخ هم مانند خوابیدن در یک اتاق خنک، گلوکز را تحریک می‌کند. به علاوه، شوک آب سرد می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و به شما کمک کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. همچنین می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد، که منجر به خواب آرام‌تر و کمک به کاهش وزن سالم شود.

۵) از خوردن وعده غذایی قبل از خواب خودداری کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن یک وعده غذایی کامل قبل از خواب می‌تواند باعث شود بدن کالری‌های اضافی را به‌جای سوزاندن انرژی، به عنوان چربی ذخیره کند. بنابراین، حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید تا به سیستم گوارشتان اجازه دهید کار خود را به درستی انجام دهد و به بدن کمک کند تا در هنگام خواب چربی‌های اضافی را از بین ببرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *