علت احضار پدر و مادر کیان پیرفلک از زبان دادستان ایذه

دادستان ایذه با بیان اینکه پدر و مادر کیان پیرفلک مطابق قانون آئین دادرسی به دادسرا فراخوانده شده‌اند، تصریح کرد: اولیا دم برای ثبت شکایت احتمالی و به منظور تحقیقات تکمیلی و شناسایی عامل ‌یا عاملان جنایت دعوت شده‌اند.

به گزارش خورنا و به نقل از قوه قضاییه یارمحمد رسالتی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر احضار والدین کیان پیرفلک (کودکی که در حادثه تروریستی ایذه جان خود را از دست داد) گفت: فراخواندن پدر و مادر مرحوم کیان پیرفلک مطابق قانون آیین دادرسی به عنوان اولیا دم جهت ارائه شکایت در صورت تمایل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور پدر و مادر مرحوم در صحنه حادثه این افراد جهت تحقیقات تکمیلی و شناسایی عامل ‌یا عاملان جنایت نزد مرجع قضایی فراخوانده شد‌ه‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه بیان کرد: والدین کیان پیرفلک چند بار به صورت تلفنی به دادسرا دعوت شدند اما به درخواست خودشان مبنی بر دعوت کتبی ابلاغیه به صورت کتبی برای آن‌ها صادر شد.

رسالتی در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر جلوگیری از ورود مادر کیان پیرفلک به محل کارش گفت: دادستانی شهرستان در مورد ادامه کار خانم مولایی مادر کیان پیرفلک هیچگونه ورودی نداشته و اظهار نظری نکرده است.

وی در پایان ضمن دعوت افراد به انتشار اخبار موثق تاکید کرد: باکسانی که به هر نحو اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کنند وفق مقررات برخورد قانونی خواهد شد.