آیت الله مکارم شیرازی: مسائل اقتصادی کشور به معما تبدیل شده است/ مسئولین حتی نمی‌گویند که ما وضعیت دلار را درست می‌کنیم

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند.

به گزارش خورنا و به نقل از قم نیوز آیت‌ الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس سوگواری که با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) پرداختند.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) فضائل بسیاری دارند، یادآورشدند: ما در کتاب «فاطمه برترین بانوی جهان» چهل حدیث دربارۀ فضائل فاطمۀ زهرا(س) بر اساس منابع معتبر عامه آورده‌ایم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به روایت «فاطمه بضعه منی»، تعبیر «بضعه» را به معنای پارۀ جسم و روح پیامبر گرامی اسلام(ص) دانسته و افزودند: اینکه برخی آن را تنها به معنای پارۀ بدن معنا کرده اند، مناسب نیست زیرا هر فرزندی پارۀ بدن پدر خود است.

وی با برشمردن بعضی استثنائات فاطمۀ زهرا(س) نسبت به دیگران، این استثنائات را وجه تمایز آن بانوی بزرگوار از دیگران و ایشان تنها مصداق تعبیر «بضعه منی» دانست.

این مرجع تقلید شیعه اختلاف در تاریخ شهادت آن بانو را نیز از وجوه تمایز برشمرده که سبب می شود تا فضائل و مناقب آن حضرت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برپایی گسترده مجالس عزاداری حضرت فاطمۀ زهرا(س) فرمودند: تشکیل جلسات تنها برای بیان فضائل آن حضرت نباشد، بلکه باید افزون بر ذکر فضائل و مناقب، به گونه ای باشد که همگی از سیره و روش زندگی آن حضرت، درس و عبرت گرفته و پرتوی از آن فضائل نیز در زندگی ما باشد.

وی در ادامه به ازدواج ساده و ساده‌زیستی آن حضرت اشاره کرده و فرمودند: امروز مشاهده می کنیم برخی مدعیان اسلام که مراسم ازدواج و زندگی آنها به شدت تشریفاتی و مجلل است، آن را تابلو کرده و در معرض دید همگان قرار می دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: امروز جامعۀ ما دچار گرفتاریها و مشکلات فراوانی از جمله مشکل اقتصادی و فرهنگی است. در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند.

وی تأکید کرد: ما همانطور که معتقد به تقویت نظام و مسئولین نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم.

این مرجع تقلید شیعه در مورد مشکلات فرهنگی نیز گفت: برخی می خواهند مسألۀ حجاب را به ابتذال بکشانند. کار به جایی رسیده که به بی حجابی افتخار می کنند و در میان جمعیت ظاهر می شوند.

وی در پایان مردم را علاقه مند و وفادار به نظام و کشور دانسته و بیان کرد: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند، اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولین این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری های مردم رسیدگی کنند. 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *