افتتاح سرکنسولگری چین در شهر بندرعباس

سرکنسولگری چین در بندرعباس روز چهارشنبه به عنوان نخستین سرکنسولگری چین در سواحل جنوبی ایران افتتاح شد. 

به گزارش خورنا “چانگ هوآ” سفیر چین در ایران در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه رسمی سرکنسولگری، از این رویداد به عنوان “لحظه برجسته در روابط چین و ایران” یاد کرد.

وی افزود: این اقدام باعث تعمیق همکاری دوجانبه سودمند چین با جنوب ایران و ثمره بیشتر دوستی چین و ایران خواهد شد.

چانگ خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های دیپلماتیک چین در ایران آماده همکاری با طرف ایرانی هستند تا افتتاح سرکنسولگری به عنوان فرصتی برای اجرای فعال برنامه‌های همکاری همه جانبه بین دو کشور، تلاش‌های مشترک در راستای ابتکار عمل ” یک کمربند و یک جاده” نتایج همکاری بیشتری ارایه دهد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز تاکید کرد: به صورت قاطع و مستمر از تمامیت ارضی کشور چین و منافع دولت و ملت این کشور حمایت می‌کنیم و متقابلا همین انتظار را از دولت چین داریم.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و چین از منافع حیاتی همدیگر دفاع می‌کنند و مسیر همکاری راهبردی را ادامه می‌دهند.

 عادل شهرزاد معاون استاندار هرمزگان نیز در این مراسم  با بیان اینکه استان های جنوبی ایران چشم به راه همکاری با چین هستند، گفت: افتتاح سرکنسولگری چین نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه و ارتقای تبادلات در زمینه های مختلف خواهد داشت.

حوزه مسئولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان جنوبی ایران (استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) است.