یک نماینده مجلس: نفرت‌پراکنی تریبون‌های ثابت و افراد غیر منتخب را متوقف کنید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هر نظام سیاسی در مقابل مطالبات مردم خودش یا می ایستد و مردم را سرکوب می کند و دچار چالش می شود و یا مطالبات مردم خود را می شنود و با تغییرات در روش ها و ساختارها و استفاده از ظرفیت های ملت خود، نظامش را مستحکم تر و قوی تر از گذشته می کند.

به گزارش خورنا جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز سه شنبه ۸ آذر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به ملت شریف ایران و محضر نمایندگان و همچنین تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج در هشت سال دفاع مقدس گفت: عزیزان و بردران بزرگوار! کشور بدون شک با چالش های عمیق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبه رو است. مردم از ما توقع دارند در خانه ملت حرف آنها شنیده شود و مطالباتشان بیان شود و همچنین نظام از ما توقع دارد با حفظ اصل نظام راهکار ارائه دهیم و خط و مسیر خودمان را با دشمنان نظام، منافقین، معاندین و تجزیه طلبان جدا کنیم که هر دو مطالبه و خواسته به حقی است.

وی افزود: عزیزان و بزرگواران! در خاورمیانه هر ۴۵ سال تا ۵۰ سال حکومت ها یا سرنگون می شوند و یا دچار چالش و سرکوب های خونین می شوند چرا؟ چون نظام های سیاسی در خاورمیانه از درک تغییرات و مطالبات مردم خود ناتوان هستند لذا نظام ما یک نظام مبتنی به رای و خواست مردم است و ما وظیفه داریم مطالبات مردم را بشنویم و در جایی که مطالبات مردم به حق است با آنها همراهی کنیم و اگر جایی مطالبات مردم به حق نیست با مردم گفت و گو کنیم.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس عنوان کرد: در طی ۴۰ سالی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته حوادث و داستان ها و تغییرات زیادی اعم از تغییر در ارزش ها، هنجارها، سبک زندگی و نحوه رفتار رخ داده است. عزیزان و برادران بزرگوار! با کفش و لباس یک بچه دو ساله نمی شود آن را به تن یک انسان ۴۴ ساله کرد و توقع داشت زندگی کند. نسل دهه امروز، دهه ۹۰ و ۸۰ و این کسانی که امروز در خیابان اسیر فریب دشمن و منافقان می شوند فرزندان ما هستند که ارزش ها، آرمان ها و آنچه را که انقلاب ترسیم کرده است را قبول دارند اما خواسته و مطالبات به حقی دارند که وظیفه داریم آنها را بشنویم.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: هر نظام سیاسی در مقابل مطالبات مردم خودش یا می ایستد و مردم را سرکوب می کند و دچار چالش می شود و یا مطالبات مردم خود را می شنود لذا تغییرات در روش ها، ساختارها و … را انجام می دهد و از ظرفیت های ملت خود استفاده می کند و نظام خود را مستحکم تر و قوی تر از گذشته می کند. من باورم بر این است در قانون اساسی که ثمره خون ۲۴۰ هزار شهید ما است این ظرفیت وجود دارد که صدای ملت را بشنویم کدام ملت؟ ملتی که ملی شدن صنعت نفت را پیشرو در خاورمیانه انجام داد، ملتی که جنبش مشروطه ستارخان، باقرخان، نهضت جنگل  و تمام آزادی خواهان در خوزستان و سیستان و بلوچستان و تمام آزدیخواهانی که در جای جای این مملکت بارها پیشروتر از خاورمیانه ایستادند لذا ما باید صدای ملت خودمان را اعم از صدای جوانان، زنان، فعالان سیاسی، اقلیت ها، کانون های صنفی رانندگان، معلمان، وکلا، دانش آموزان و دانشجویان بشنویم چون این نظام متعلق به این مردم است و ما امانت دار این مردم به عنوان نماینده ملت هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آیا زندگی حداقلی و زیست شرافتمندانه حق مردم نیست؟ کدام راه حل را دولت و مجلس برای برون رفت از تورم سرسام آور ارائه کرده است ما نمی توانیم از ملت توقع داشته باشیم زیربار مشکلات کمر خم کنند اما به من نماینده مجلس و یا هر مسئول دیگری اعتراض نکنند این خواسته به حقی نیست. افول شدید سرمایه های اجتماعی، تخریب شخصیت های مورد رجوع، حمله به افراد مورد قبول عام نه تنها راه حل نیست بلکه بحران کشور را تشدید می کند هر کسی که بزرگ قومی، مذهبی، هنرمند و … است سرمایه اجتماعی این مملکت است ما باید با این ها گفت و گو کنیم و این ها را با خودمان همراه کنیم و از آنها راهکار بگیریم.

وی عنوان کرد: در سیاست خارجی هم باید مسیر تعامل و گفت و گو با جهان را مشخص کنیم و نظر ملت را در این خصوص بپذیریم و گوش کنیم. عزیزان و برادران عزیز! نفرت پراکنی تریبون های ثابت و افراد غیر منتخب را متوقف کنید. مدیر یک روزنامه همه کاره این مملکت نیست که بخواهد برای همه تعیین تکلیف کند.