مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر:

طرح هادی در ۷۱ روستای بوشهر بازنگری می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: برای ۳۹۶ روستای استان طرح هادی تهیه شده است که البته این طرح در ۷۱ روستا نیاز به بازنگری دارد.

علیرضا مقدم با اشاره به اجرای طرح هادی در ۹۹ درصد روستاهای استان بوشهر استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر موفق شده است در این حوزه مقام دوم کشوری را به لحاظ برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اجرای طرح هادی کسب کند.

وی تصریح کرد: حال حاضر ۶۳ پروژه فعال و در حال اجرا در بخش عمران روستایی در سطح روستاهای استان بوشهر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در شهرستانهای بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان، تنگستان و دشتی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در حال اجرا است؛ این پروژه‌ها شامل بهسازی معابر روستایی، ایمن سازی روستاها در برابر سیل، ایجاد بوستان روستایی و چمن مصنوعی مینی فوتبال هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: طی یک سال اخیر در بخش صدور اسناد مالکیت واحد های مسکونی ۱۰۳۶ جلد سند روستایی و در شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۳۹۴ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

مقدم با اشاره به وجود ۸۱۶ روستا در استان بوشهر بیان کرد: ۴۰۰ روستای استان بوشهر بالای ۲۰ خانوار هستند که برای ۳۹۶ روستا طرح هادی تهیه شده است که البته طرح هادی در ۷۱ روستا نیاز به بازنگری دارد.

وی در خصوص میزان آسفالت معابر روستایی از محل اعتبارات غیر رایگان عنوان کرد: با مشارکت دهیاری ها طی یک سال گذشته ۱.۵ میلیون مترمکعب آسفالت در سطح روستاهای استان بوشهر با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ایمن سازی ۱۶ روستا در برابر سیل از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر بود که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و به بهره برداری رسیده است.