قابلیت ایجاد نظرسنجی واتس‌اپ در دسترس تمام کاربران قرار گرفت

قبلاً گزارش شده بود که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در حال کار روی ویژگی و قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد در چت‌های گروهی خود نظرسنجی ایجاد کنند. حالا این ویژگی رسماً در دسترس تمام کاربران جهان گرفته است و با دریافت آخرین نسخه برنامه به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، چند ویژگی جدید که به کاربران در پیدا‌کردن کسب‌و‌کارها کمک می‌کند نیز به این پلتفرم اضافه شده است.

نسخه پایدار اپلیکیشن واتس‌اپ اکنون دارای ویژگی نظرسنجی است که قبلاً فقط در نسخه بتا وجود داشت. با این وجود، اکنون در چت‌های گروهی و مکالمات شخصی کاربران می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. درباره عملکرد این ویژگی، تا ۱۲ گزینه را می‌توان در آن گنجاند، به این معنی که یک نظرسنجی می‌تواند ۱۲ پاسخ مختلف داشته باشد. همچنین ایجاد نظرسنجی فقط در صورتی امکان پذیر است که حداقل دو گزینه وجود داشته باشد.

در مقابل نیز کاربران در انتخاب تعداد گزینه‌های خود آزاد هستند و هیچ محدودیتی برای تغییر نیز وجود ندارد. بنابراین می‌توان گزینه انتخابی خود در نظرسنجی را تا قبل از پایان زمان آن، تغییر داد.

برای ایجاد نظرسنجی جدید، اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، از طریق دکمه «پیوست» (attachment) و اگر کاربران iOS هستید، از طریق آیکون «+» به گزینه Poll (نظرسنجی) دسترسی پیدا خواهید کرد که پس از انتخاب آن، می‌توانید سؤال خود را تایپ کرده و گزینه‌های مربوط به آن را ایجاد کنید.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ برای کسب‌و‌کارها

علاوه بر این، واتس‌اپ از ویژگی جدیدی تحت عنوان Directory نیز خبر داده که در دسترس کاربران برخی کشورها از جمله برزیل قرار گرفته است که از طریق آن می‌توانند کسب‌و‌کارهای محلی کوچک اطراف خود را جستجو کنند. همچنین ویژگی دیگری با نام Business Search نیز معرفی شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا کسب‌و‌کارها را براساس دسته‌بندی‌های خاص مانند بانکداری، غذا و نوشیدنی یا سفر و همچنین بر‌اساس نام آنها جستجو کنند.

این دو ویژگی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های رو به رشد متا برای ایجاد حضور عمیق‌تر در حوزه تجارت الکترونیک معرفی و در دسترس قرار گرفته است/ دیجایتو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *