بیش‌از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربیش‌از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تحول بزرگی در رونق‌ اشتغال و جذب کالا در این بندر ایجاد شده که البته سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی نیز در این رونق بی تاثیر نبوده است.
بیش‌از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

به گزارش خورنا به نقل از  ایرنا علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مکران است اظهارداشت: هم‌اینک بندر چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی است.

وی بیان کرد: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آبهای آزاد و به بازارهای جهانی راه دارد جا دارد که زیرساخت‌های آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری شود.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در هفت ماهه نخست سالجاری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، ۸۳ فروند کشتی بزرگ حامل کالاهای نفتی وکالای اساسی،پهلوگیری کرده‌اند که‌ با تخلیه و بارگیری این کشتی‌ها، ظرفیت تخلیه و بارگیری به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسیده است.

قاسم عسکری نسب بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون، بیش‌از ۴۰۰ هزار تن کالای فله از ‌بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه، با رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا همراه بوده است.

وی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، در صدد هستیم با بسترسازی مناسب، این بندر در بخش کانتینر و ترانزیت، به یک‌بندری کانتینری تبدیل شود.