وزیر راه و شهرسازی:

فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی از ابطال مصوبه فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش خورنا رستم قاسمی در مصاحبه با صداوسیما گفت: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ای که با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد که تصویر آن نیز منتشر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه طی هفته گذشته برخی شرکت ها و دفاتر هواپیمایی به بهانه ارائه خدمات سی آی پی و غذای گرم اقدام به گران فروشی بلیت کردند، گفت: این اقدام خلاف قوانین و بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

قاسمی با بیان اینکه سقف قیمتی همه مسیرهای داخلی کشور در سامانه هواپیمایی کشوری اعلام شده است، افزود: هیچ شرکتی هواپیمایی یا دفتر مسافرتی حق فروش بلیت بالاتر از نرخ های تعیین شده را ندارد.

وی در پایان با اعلام اینکه با متخلفان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد، گفت: به همین منظور در فرودگاه های کشور میز بازرسی مستقر می شود تا مسافران بتوانند تخلفات احتمالی شرکت های هواپیمایی را گزارش دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *