اپلیکیشن رسیدساز جعلی برای کاسبان هرمزگانی دردسر شد/ شناسایی کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهم سایبری در گردش که در سطح استان از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری بیان داشت: جمعی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مرکزاستان و شهرستان ها مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آنها کلاهبرداری شده است،بر همین اساس مراتب به صورت ویژه برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم با رصد آگهی های فروشگاه واسط اینترنتی با برقراری تماس با شاکیان و مراجعه حضوری و سفارش محصولاتی نظیر تلفن همراه، کنسول بازیps4 وسایر کالاهای دیگر با ارسال و نمایش یک رسید بانکی جعلی به شاکیان مدعی پرداخت وجه به حساب فروشندگان می گردید.
این مقام انتظامی ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به عمل آمده دریافتند متهم‌ ازطریق اپلیکیشن رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان نموده است که با اقدامات فنی پلیس متهم که دائما مکان خود را در سطح استان تغییر می داد شناسایی وپس از هماهنگی با مرجع قضائی این مجرم سایبری در یکی از شهرستان ها در مخفیگاه خود دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان‌ اظهار کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که درمواجه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
سردار جعفری بیان کرد: این متهم با این شگرد از چندین نفر در سطح استان هرمزگان اقدام به کلاهبرداری نموده بود که همچنان شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *