۷۰ هزار سیلندر معیوب گاز در ماهشهر از گردش کار خارج شد

خورنا: سیلندرهای معیوب گاز مایع پس از بازرسی، نظارت و کنترل مستمر سکوهای سیلندر پرکنی مناطق مختلف استان و بازدید از وضعیت ایمنی و آتش نشانی سکوها، توزین سیلندرهای خالی و شارژ شده و انطباق آنها با استانداردهای ملی مربوطه از گردش کار خارج می شوند.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در راستای حفظ ایمنی و سلامت استفاده کنندگان ازسیلندرهای گاز مایع، علی الخصوص روستائیان و کشاورزان که جزء بیشترین اقشار مصرف کننده سیلندرهای گاز مایع هستند سیلندرهای معیوب گاز مایع پس از بازرسی، نظارت و کنترل مستمر سکوهای سیلندر پرکنی مناطق مختلف استان و بازدید از وضعیت ایمنی و آتش نشانی سکوها، توزین سیلندرهای خالی و شارژ شده و انطباق آنها با استانداردهای ملی مربوطه از گردش کار خارج می شوند.

علی رشیدوند اظهار داشت: تاسیسات گاز پرکنی در استان موظف به رعایت استاندارد ملی ایران بشماره ۸۴۱ ” مقررات حمل و نقل و توزیع گاز مایع”و مجهز کردن سکوهای گازپرکنی خود به نوار نقاله، حوضچه تست غرقابی و عدم فعالیت به روش های ابتدایی و غیر ایمن شدند.

وی افزود: ۷۰ هزار شیر سیلندر گاز مایع معیوب و نشت دار از شرکت پرسی ایران گاز ماهشهر جمع آوری و از چرخه توزیع خارج گردید. شیرهای معیوب پس از جمع آوری و پرس در بسته بندی ۱۰۰ عددی مخصوص، نگهداری و برای بازیافت به کارخانه های تولید شیر و سیلندر ارسال می شوند.

رشیدوند در انتها گفت: پرتاب کردن و ضربه خوردن سیلندرها، واژگون نمودن آنها برای پرنمودن گاز پیک نیک و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح از دلایل معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *