تصویب کلیات اجرای سند آمایش سرزمین در خوزستان

کلیات پیاده سازی و اجرای سند آمایش سرزمینی در استان خوزستان عصر امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان استاندار خوزستان در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز بعد از ۱۵ سال شاهد اجرایی شدن سند راهبردی آمایش سرزمینی در خوزستان بودیم که این سند پیش تر در سطح ملی مصوب و به استان ابلاغ شده بود.

وی تصریح کرد: سند آمایش سرزمین یک توزیع هوشمندانه فعالیت‌ها و پراکنش جمعیت برای رسیدن به توسعه پایدار است و براساس آن کلیه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های محیط زیستی هر منطقه اجرایی شوند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در این سند استان به ۹ منطقه راهبردی تقسیم و بایدها و نبایدهای فعالیت‌های عمرانی و توسعه در این مناطق مشخص شده است.

خلیلیان با بیان اینکه بیشتر مناطق خوزستان در سند آمایش سرزمینی می‌توانند برخی فعالیت‌ها را انجام دهند اظهار کرد: فعالیت‌هایی که برطبق این سند مجاز هستند مورد پشتیبانی دولت قرار می‌گیرند و به فعالیت‌‌های غیرمجاز نیز مجوز اجرایی داده نخواهد شد.

وی افزود: البته فعالیت هایی نیز که از نظر این سند حالت خنثی دارند برای اجرا مجاز خواهند بود ولی مورد پشتیبانی دولت قرار نمی‌گیرند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم که با اجرایی شدن این سند از سال آینده شاهد توسعه سریع و پایدار استان خوزستان در تمامی بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

در ادامه مهرداد نیکو رئیس سازمان ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ نیز در جمع حبرنگاران گفت: سند آمایش سرزمینی در انتهای سال گذشته به تصویب شورای عالی آمایش سرزمینی رسیده است و امروز نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مراحل پیاده سازی و اجرای آن در خوزستان تصویب شد.

وی در پایان عنوان کرد: افق سند برای سال ۱۴۱۰ است و برطبق آن کلیه طرحهای توسعه و عمرانی و از جمله برنامه هفتم توسعه، طرحهای توسعه و عمران سکونتگاهها، طرحهای منطقه‌ای و ناحیه‌ای و نیز طرحهای جامع و تفصیلی استان باید در ذیل سند آمایش سرزمینی اجرایی شوند.